נתניהו נאבק בפשע: מגביל את מכירת האלכוהול

תכניתו של רה"מ נתניהו למאבק בפשיעה הגוברת ובאלימות: לא שותים אחרי 21:00 ומעלימים את האלכוהול מהפיצוציות ומתחנות הדלק ■ "אחוז השימוש באלכוהול נמוך אצלנו משמעותית ממדינות במערב, אבל זה מדאיג"

"הגבלת שעות מכירת אלכוהול לאחרי השעה 21:00 תצמצם את צריכת האלכוהול"- כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהציג את תכניתו למיגור הפשע והאלימות בישראל.

ראש הממשלה אמר את הדברים בראיון משותף לקול ישראל וגל"צ לרגל יום שידורים מיוחד נגד האלימות בחברה הישראלית. "אנחנו מנסים לקדם חקיקה שלא תהיה מכירה בפיצוציות ובתחנות דלק. אחוזי השימוש באלכוהול ובאלימות נמוכים אצלנו משמעותית ממדינות במערב, אבל ישנה עלייה וזה מדאיג", הדגיש.

"אני חושב שיש מצב שהוא בלתי נסבל שאדם יוצא מביתו לטייל בחוף הים ונרצח, קשישים נשדדים בביתם, ילדים סובלים מאלימות בבית הספר, נערים נרצחים בפאבים ובמוקדי בילוי ונשים שמוכות על ידי בעליהן", אמר נתניהו. "אני כראש הממשלה לא מוכן לקבל את המצב הזה וחושב שאפשר לעשות הרבה כדי להפחית את נגע האלימות - קידום מדיניות של אפס סובלנות כלפי אלימות, גם בדיבורים וגם במעשים".

ראש הממשלה דיבר גם על פרויקט "עיר ללא אלימות". "מדובר בפרויקט שהוריד 20-30% מרמת האלימות בחלק מהערים בעקבות רישות הערים במצלמות", סיפר. "ישנו פרויקט כזה בלונדון וזה הוריד שם את רמת האלימות בצורה משמעותית".

ראש הממשלה הדגיש כי אלימות ובריונות הן טרור פנימי. "אני לא מוכן לקבל טרור מכל סוג שהוא, אם יורים טילים של שטח ישראל מגיעה תגובה תקיפה מיד, באותה מידה אני חושב שאלימות ובריונות זה סוג של טרור".

נתניהו פירט את הדרכים בהן לדעתו ניתן למגר את תופעת האלימות, או לפחות להפחיתה. לדבריו מדינות של "אפס סובלנות" תעשה את השינוי. "יש להחמיר את הענישה על עבריינים", אומר נתניהו.

התכנית: החמרת הענישה והקמת משטרה עירונית

"מערכת המשפט שלנו אולי הטובה בעולם אבל יש מקום להחמרת את הענישה כלפי עברייני האלימות. העונשים צריכים להיות חמורים יותר וזמן השהייה בבתי הכלא צריך להיות ארוך יותר ואין דלת מסתובבת לפושעים. אני מודיע לכם שאני מתכוון להרחיק את העבריינים מהחברה".

ראש הממשלה דיבר גם על התנהלות המשטרה. לדבריו משטרה עירונית היא חיונית למיגור הפשע. "יש להגביר את נוכחות המשטרה בשטח על ידי הקמת מערך שיטור עירוני. המשטרה עשתה נפלאות בפענוח מקרי הרצח והם עשו עבודה יוצאת מן הכלל. השר לביטחון פנים והמפכ"ל הכניסו עשר פלוגות מג"ב למרכזי הערים".

"אנחנו נקיים פגישה עם השר לביטחון פנים ושר האוצר כדי לקדם את הנושא הזה. יש אפשרות להוסיף תקציב, יש אפשרות להשתמש טוב יותר במשאבים שיש לנו ואני רוצה להוציא את השוטרים לשטח. אין זרוע ממשלתית שלא יכולה להשתפר ולהשתמש במשאבים שלה בצורה מיטבית".

רה"מ: חינוך נגד אלימות

בעוד 48 שעות תיפתח שנת הלימודים התש"ע. ראש הממשלה אומר חינוך בבית הספר יפחית את האלימות. "אנחנו יוזמים תכנית חינוך מיוחדת והגברת המשמעות בבתי הספר, חינוך נגד אלימות. שר החינוך הפיץ חוזר בנושא לכלל בתי הספר, שינינו בכנסת חוק שמאפשר למנהלים להרחיק מיידית מכיתות הלימודים תלמידים אלימים", סיפר.

ראש הממשלה התייחס גם לאלימות מילולית ולפרשת ה"ווירוס" של המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון. "שוחחתי איתו בנושא והוא אמר שזו לא הייתה כוונתו", אמר נתניהו. "אני חושב שנקטתי בצעדים נגדו. השמאל הוא לא וירוס והמתנחלים הם לא סרטן, יש חילוקי דעות ברורים בחברה הישראלית ואנו צריכים לשמור על כבוד הדדי בין הדעות השונות בחברה הישראלית".