דני קליין: "העתיד יוכיח אם אגייאר בא ממקום של אהבה או לחפש פרסום"

גומא אגייאר הצטרף היום רשמית לקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים, בשלב ראשון כספונסר בלבד ■ היו"ר דני קליין הוסיף: "אגייאר התחייב לשים שקל על כל שקל שהעמותה תגייס"

מה שהיה צפוי הפך כעת לרשמי: גומא אגייאר יעביר כמיליון וחצי דולר לקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים וישמש כספונסר של הקבוצה. בכך מרחיב אגייאר את היקף התמיכה שלו בקבוצות הספורט הירושלמיות, אחרי שכזכור העביר 4 מיליון דולר למועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים והציל אותו מפירוק. בסיום העונה הקרובה יוכל אגייאר לרכוש בעלות על המועדון בהתאם לתנאים שייקבעו מראש.

הכניסה של אגייאר תסייע להפועל ירושלים למחוק חלק מהחובות שרובצים עליה. בחודשים האחרונים התקשתה ירושלים להחתים שחקנים, בעיקר בגלל התחייבויות שניתנו לספקים ובשל חובות כספיים אחרים שהמועדון גורר מהעונה הקודמת. החובות של ירולשים מוערכים בכשמונה מיליון שקלים.

מלבד אגייאר, הצליח יו"ר הקבוצה, דני קליין, לרתום גם את עיריית ירושלים שהסכימה לתמוך בקבוצה ותמשיך להעמיד את אולם מלחה לשימושה החופשי של הפועל ירושלים. בנוסף, צפויה חברת אסם לתמוך בקבוצה בסכום המוערך בכמיליון שקלים.

במסיבת עיתונאים בה בה נכחו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר הקבוצה דני קליין ואגייאר, הושם דגש על כך שאיש העסקים לא מגיע לרכוש את הקבוצה, אלא לסייע לה מבחינה פיננסית.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "גומא לא בא לקנות את הקבוצה, אלא לבנות אותה. הוא הגיע לנצל את המשאבים והספונסרים, וביחד יכינו תוכנית עבודה לטווח ארוך. זה יהיה מבנה השותפות. כל אחד יביא את המשאבים שהוא יכול להביא".

אגייאר אמר כי "אני רואה בתרומות שלי את התרומה לעיר ולנוער בעיר. אם זה בספורט, בחינוך או בכל דבר אחר. אני רוצה ליצור עניין גם בענפי ספורט אחרים, לא רק אחרי כדורגל וכדורסל".

יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין אמר: "הבשורה החשובה ביותר היום זה שאי הבהירות שלנו נגמר. עברו עלינו חודשים קשים. הרבה אנשים שואלים מה יהיה השנה. אנחנו רוצים שפיות, ואנחנו שואפים לפלייאוף עליון. הצטרפותו של מר אגייאר תסייע לנו במטרה. אחד הדברים החשובים שרצינו שגם עם הצטרפותו של ספונסר, במקרה הזה גומא, העמותה תישמר. על מנת שתישאר מחויבות, גומא הסכים לתרום כל שקל שהעמותה תביא, גם הוא יתרום שקל".

קליין ציין כי "בשלב ראשון אגייאר ישמש כספונסר הקבוצה. בסוף העונה הוא יוכל לקבל החלטה באיזה תפקיד הוא ייכנס לקבוצה. הרצון שלנו הוא לתת לו את הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים, בשביל שירצה להישאר. מבלי לפגוע בארקדי גאיידמק, שיתוף הפעולה יהיה שונה, כי התפיסה והמחשבה של גומא וארקדי שונה. העתיד יוכיח לכולם האם האיש בא ממקום של אהבה, או לחפש פרסום. חד משמעית אני יכול להגיד שנוצר ביננו חצי סיפור אהבה".