אירופה ננעלה בירידות - ורשמה עליות דו-ספרתיות בחודש אוגוסט

המדדים המובילים סיימו היום בירידה של 1.1% ■ היום לא התקיים מסחר בבורסת לונדון ■ הדאקס והקאק עלו באוגוסט ב-12.5% וב-12.7% בהתאמה ■ אומדן: האינפלציה השנתית צנחה לקצב של 0.2%- באוגוסט

המדדים המובילים באירופה ננעלו ביומו האחרון של חודש אוגוסט בירידות שערים, בהמשך לירידות החדות הבוקר בסין , למגמה השלילית במסחר בבורסה בוול סטריט, ועל רקע פרסום נתוני האינפלציה הראשוניים של גוש האירו.

האומדן המקדים של מדד המחירים לצרכן באירופה הראה כי קצב ירידת המחירים הואט יותר מהתחזיות באוגוסט. עם זאת, יש לזכור כי המחירים באירופה ירדו זה החודש השלישי ברציפות. היום לא מתקיים מסחר בלונדון בשל חופשת summer bank.

ירידות המחירים הנמשכות מעגנות אצל הצרכן האירופי את הציפייה להפחתות מחירים עתידיות ומפחיתות את נכונותו לבצע רכישות משמעותיות לעת עתה. התפתחות זאת מבססת את החשש הגובר מפני סחרור דפלציוני בשוק המשותף.

המדדים המובילים ננעלו היום בירידות בשיעור מירבי של 1.1% בהובלת הבורסה בצרפת. עם זאת, המדדים המובילים באירופה סיימו את חודש אוגוסט בעליות דו-ספרתיות. נזכיר, כי היום לא התנהל מסחר בבורסת לונדון, ומדד הפוטסי סגר אתמול את חודש אוגוסט בעלייה של 10.4%.

סקר כלכלנים שנערך על ידי סוכנות "בלומברג" מראה כי אלה צופים כי קצב האינפלציה השלישי ימשיך לאורכו של הרבעון השלישי וכי המחירים ישובו לגדול רק ברבעון הבא. ההתפתחויות האמורות מעצימות את ההערכות כי גוש האירו צפוי לתקופה ארוכה של ריבית נמוכה וצמיחה כלכלית זניחה.

"הביצועים העלובים של הכלכלה האירופית אינם מפתיעים בהתחשב בחוסר היכולת המוכח של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור כפי שעושים זאת מקביליו בכלכלות המפותחות", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

בבריטניה, המחסור בהיצע הבתים למכירה בלונדון ודרום-מזרח המדינה דחפו את מחירי הבתים בחודש אוגוסט כלפי מעלה - העלייה הראשונה במחירים מאז יולי 2007, כך דיווחה סוכנות הנדל"ן הבריטית Hometrack.

הדו"ח של Hometrack מוסיף עוד נתונים חיוביים כי אנגליה מתאוששת מהמיתון החריף ביותר מזה שישה עשורים. המיתון הוריד את מחירי הבתים ב-12% מאז השיא בחודש ספטמבר 2007, לפי מדדי הסוכנות. נזכיר כי נגיד הבנק הבריטי מרווין קינג אמר החודש כי כל התאוששות תהיה "איטית".

מדד דאקס ירד ב-1% ל-5,464 נק' ומדד הקאק 40 איבד 1.1% ל-3,653 נק'. בסיכום חודשי הדאקס הוסיף 12.5%, הקאק עלה ב-12.7% והפוטסי סיים אתמול את אוגוסט בעלייה של 10.4%.

בזירת המאקרו

לפי הדיווח של סוכנות הנדל"ן Hometrack, העלות הממוצעת של בית באנגליה ובוויילס עלתה ב-0.1% מיולי לרמה של כ-156 אלף יורו (253 אלף דולר). בהסתכלות על התנהגות המחירים לארוך השנה, מחירי הבתים ירדו פחות ב-6.7% בהשוואה לשנה קודם לכן - הירידה השנתית הקטנה מזה יותר משנה.

האומדן המקדים של מדד המחירים לצרכן באירופה הראה כי האינפלציה השנתית צנחה לקצב של 0.2%- באוגוסט, שיפור קל מהקצב שנרשם בחודש הקודם 0.7%-. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו תוצאה של 0.3%-

מניות בכותרות

מניית BMW ריכזה עניין לאחר שהוול סטריט ג'ורנל פרסם מחקר של חברת הייעוץ Roland Berger, לפיו המכירות של תעשיית הרכב הגרמנית יתכווצו ב-20% בשנה הבאה, לאחר סיומה של תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה" הגרמנית, בסתיו הקרוב.

חברת הקוסמטיקה ל'וריאל עוררה עניין לאחר ש-ING עדכן מטה את המלצתו למניה ל"מכירה" מ"החזק".

חברת באייר הגרמנית ריכזה עניין לאחר שהודיעה אתמול (א') כי השלימה את השלב האחרון במחקר קליני שנועד לבדוק את השפעת תרופת Xarelto למניעת שבץ על חולים.

קונצרן כור , הנמצא בשליטת איש העסקים נוחי דנקנר המוחזק בשירשור על ידי קבוצת אי.די.בי. . הודיע אתמול (א') כי הגדיל את החזקתו במניות הבנק השוויצרי, קרדיט סוויס , ל-2.12% לסכום השקעה מצטבר בבנק של כ-4.13 מיליארד שקל. הדבר משקף עלייה של 320 מיליון שקל בהשקעת החברה במניות הבנק או כ-1.47 מיליון מניות של הבנק שרכשה בשבוע האחרון החברה בכ-320 מיליון שקל.

ישראליות באירופה

פלאזה סנטרס צפויה לרכז עניין מחר (ג') על רקע פרסום דו"חות החברה האם, אלביט הדמיה, שדיווחה על הפסד שנבע בחלקו משיערוך איגרות החוב של פלאזה בניכוי רווחים מעסקאות הגנת מטבע וריבית של פלאזה בהיקף של כ- 170 מיליון שקל וכן רווחים מני"ע סחירים הנמדדים כולם בשווי הוגן.