המשביר לצרכן חתמה מציגה גידול של 10.4% במכירות

הרשת רשמה צמיחה גבוהה במכירות בתחום התמרוקים, עולם הבית, בגדי ים והלבשה תחתונה ■ מכירות אופנת הגברים והנשים רשמו צמיחה של 2%-3% בלבד

אסטרטגיית המחיר של המשביר לצרכן מניבה תוצאות. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי רשת המשביר לצרכן חתמה את המחצית הראשונה של השנה עם גידול של 10.4% במכירות שהסתכמו ב-482 מיליון שקל, לעומת מכירות של 436.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרשת המונה 34 סניפים, חנכה אמש (ב') סניף חדש בקניון חולון, בהשקעה של 10 מיליון שקל. עד סוף 2010, בכוונת הרשת לחנוך 4 סניפים נוספים, בין היתר בנצרת, בקניון הזהב בראשל"צ ובכיכר ציון בירושלים

"ברגע שהבנו שהשוק הולך להיות קשה, המדיניות שבה יצאנו יחד עם הספקים, הוכיחה את עצמה. שינינו את האסטרטגיה השיווקית ויצאנו עם מהלכים אסרטיביים בנושא המחיר והצעות המכר ללקוחות. כבר בתחילת העונה יצאנו עם מבצעי סוף עונה", אומר מנכ"ל הרשת, אסף בן דב.

שחיקה ברווח התפעולי

הרווח הגולמי הסתכם במחצית הראשונה ב-205 מיליון שקל שהיוו 42.5% מהמכירות, לעומת רווח גולמי של 185.7 מיליון שקל שהיוו 42.5% מהמכירות.

הרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-27.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 25.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. שיעור הרווח התפעולי נשחק קלות ועמד על 5.7% במחצית הראשונה, לעומת שיעור של 5.9% בתקופה המקבילה ב-2008.

לדברי בן-דב, השחיקה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מהוצאות בגין פתיחת סניפים חדשים. בן-דב אומר כי הרשת רשמה צמיחה גבוהה במכירות בתחום התמרוקים (15%), עולם הבית (12%), בגדי ים (20%) והלבשה תחתונה (10%). לעומת זאת, מכירות אופנת הגברים והנשים רשמו צמיחה של 2%-3% בלבד.

ברבעון השני השנה רשמה הרשת גידול של 6.6% במכירות שהסתכמו ב-246.7 מיליון שקל, לעומת 231.5 מיליון שקל ברבעון השני 2008.

הרווח הגולמי ברבעון עמד על 103 מיליון שקל והיווה 41.8% מהמכירות, לעומת רווח גולמי של 96 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שהיווה 41.5% מהמכירות.

הרווח התפעולי של הרשת הסתכם ברבעון ב-11 מיליון שקל, לעומת 12.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי נשחק אף הוא ועמד על 4.4% לעומת שיעור של 5.3% ברבעון המקביל ב-2008.

"כמעט כל ההוצאות בגין פתיחת הסניפים בנתניה, בכפר סבא, בכרמיאל ובחולון, הועמסו ברבעון השני כאשר שלושה מהסניפים נפתחו רק ברבעון השלישי ולכן לא תרמו להכנסות. בנוסף, בשל עיתוי חג הפסח, הוצאות הפרסום ברבעון השני היו גבוהות משמעותית מהרבעון המקביל, דבר המתאזן בחציון", מסביר בן-דב. *