סימן נוסף להתאוששות במגזר הרכב? מכירות פורד עלו ב-17%

בוול סטריט ציפו לעלייה חדה יותר בשיעור 33% ■ מכירותיה של פורשה עלו ב-9% ■ יונדאי מציגה עלייה חדה של 47% במכירות רכביה ■ ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 20% במכירותיה

תוכנית ממשל אובמה, "גרוטאה תמורת מזומן" להמרצת מגזר הרכב החבוט, מתחילה להניב תוצאות: היום (ג') מדווחות כמה מיצרניות הרכב הגדולות על מכירותיהן בחודש אוגוסט.

חברת פורד דיווחה מוקדם יותר היום כי מכירותיה באוגוסט השנה עלו ב-17% לעומת החודש המקביל אשתקד. עם זאת, התוצאה הנוכחית מאכזבת קמעה משום שציפיות השוק היו לעלייה חדה יותר במכירות בשיעור של 33%. עלייה זו הינה הראשונה מאז חודש אוגוסט 2007.

מנכ"ל החברה, אלן מלאוולי, ציין עם פרסום הנתונים כי "מחקרים פנימיים וחיצונים ממשיכים להצביע על דעה חיובית של הצרכנים על פורד וכי מספר הצרכנים שמעדיפים לרכוש רכבי פורד נמצא בעלייה".

יצרנית רכבי היוקרה פורשה דיווחה אחרי פורד כי מכירותיה בצפון אמריקה עלו ב-9% יחסית לחודש המקביל אשתקד ל-1,562 רכבים.

יונדאי דיווחה על עלייה חדה של 47% במכירותיה בחודש החולף ל-60,467, עובדה הממשיכה לחזק את הצורך של יצרניות הרכב האמריקניות להתייעל ולהשיק רכבים חסכוניים יותר בדלק כעמיתיהן מהמזרח הרחוק.

ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 20% במכירות רכביה באוגוסט או 62,338 רכבים - ירידה חדה מהצפי שעמד על ירידה של 16%. זמן קצר לאחר מכן דיווחו ג'נרל מוטורס ו-eBay על המשך שיתוף הפעולה ביניהם, המאפשר רכישת רכבי GM באתר eBay.

ניסאן דיווחה על ירידה של 2.9% במכירותיה ל-105,312 יחידות.

מכירותיה של הונדה עלו באוגוסט ב-14.2% והסתכמו ב-161,439 רכבים.