אין חדשות, יש מדונה

הפנייה מהשער למאמר שחיבר הרב הראשי של צפת, הקורא לזמרת לשמור על צניעות

יום ללא חדשות דרמטיות. על השער של "ידיעות אחרונות" סיפור מהסוכנויות, שמצטטות מצידן את המגזין טיים, שמצדו מעלה סברה שהמוסד הישראלי אחראי להיעלמותה של אוניית המסע שנחטפה בסוף יולי, סיפור קונספירטיבי מלא סימני שאלה ברמת "מדוע ערך הנשיא פרס ביקור פתע ברוסיה בדיוק יום אחרי שנמצאה הספינה", או מדוע לא שידרה האונייה סימני מצוקה. בימים כתיקונם היה הסיפור מוצא מקום מקסימום בכפולת הידיעות המוזרות מהעולם.

ל"מעריב" אין בכלל שום סיפור שער, מתחת לתמונה של מדונה (מדונה תופסת גם חלק ניכר מהשער של "ידיעות אחרונות") תוקף שר המשפטים יעקב נאמן - בנאום שנשא בישיבת ההסדר בשדרות - את החרדים המפגינים בירושלים בטענה שמדובר ב"חילול השם". למה זה בשער? כי נאמן הוא "חובש כיפה". העובדה הזו מוזכרת לפחות שלוש פעמים. בגוף הידיעה אף מקפידה הכתבת דורית גבאי לציין כי נאמן "מקפיד להתפלל שלוש תפילות ביום". ואוו. חבל שלא ציינה אם הוא מברך את ברכת המזון. ההימור שלי: הוא כן.

אז כמה שאלות: 1. למה "חובש כיפה"? למה לא לומר פשוט "דתי"? לטעמי, בתואר "חובשי כיפה" ראוי להכתיר רק את כל העבריינים האלה שנכנסים לכלא ומיד שמים כיפה על הראש. מישהו היה חושב לכתוב על הרב עובדיה שהוא "חובש כיפה"? "חובש כיפה" זה קצת כמו "נועל נעליים" - תואר ותו לא.

חילול השם

יפה מאוד, באמת, ששר המשפטים מוצא לנכון להתערב בסוגיה שכזו, אבל המתקפה עצמה קצת טיפשית. נאמן תוקף את המפגינים על זה שהם גורמים ל"חילול השם". לא על האלימות, לא על הקללות, לא על החיתולים הצואים, על חילול השם. חילול השם? את מי זה מעניין, עם כל הכבוד? חילול השם זה דיבור דתי פנימי הראוי לשיח פנים-חרדי. שר המשפטים של מדינת ישראל צריך לתקוף את המפגינים על הפרת החוק, על הסכנה לדמוקרטיה. את הטענות בדבר חילול השם אפשר להשאיר לרבנים. אנחנו עדיין לא מדינת הלכה ועדיין לא שמים פה אנשים בכלא על חילול השם.

ואם כבר חילול השם, למה לא תקף נאמן את בניזרי שנכנס היום לכלא? האין שר דתי לשעבר (שר לשעבר, לא דתי לשעבר) שלוקח שוחד מהווה חילול השם גדול יותר מכמה בדלנים התקועים בימי הביניים?

המלכה, סימן קריאה

בחזרה למדונה: גם "מעריב" וגם "ידיעות אחרונות" הלכו בשערים שלהם על הכותרת "המלכה". "ידיעות אחרונות" אף הוסיפו סימן קריאה: המלכה!

"מעריב" אף מצא לנכון להפנות מהשער למאמר של הרב הראשי של צפת, שמואל אליהו, הקורא למדונה לשמור על צניעות. אם זו בדיחה, הרי שהיא לא מצחיקה בכלל. מה לכבוד הרב אליהו ולמדונה? ואם הצניעות בראש מעייניו, למה לא קרא כבוד הרב גם ללב לבייב לשמור על צניעות?

עוד הוכחה שהיום הוא יום ללא חדשות - אחלה קונספט, האמת. משהו שצריך לציין אחת לשבוע לפחות - היא העובדה שבכיר פרשני "מעריב", בן כספית, נשלח, או שלח את עצמו, להופעה של מדונה ואף כתב מאמר פרשנות נוקב בעניין. "היא לא זמרת גדולה, היא לא יפה במיוחד, יש לה קול די קטן", כך מבקר הפופ כספית שנהנה בסך הכל. לא נותר לנו אלא לחכות למחר: הערב יש עוד הופעה של מדונה, מין הראוי ש"ידיעות אחרונות" ישלחו לשם את נחום ברנע. אם הוא עסוק מדי, נסתפק גם באיתן הבר. *