"המוסדיים לא הסתערו על האג"ח של סקיילקס בגלל טאו"

(עדכון) - כך אומר גורם בכיר בשוק שהשתתף בהנפקת האג"ח של סקיילקס, אשר נועדה לממן את עסקת רכישת פרטנר ■ סקיילקס גייסה 1.12 מיליארד שקל ומתכננת לגייס עוד 800 מיליון שקל מהציבור

חברת סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב אשר רכש לאחרונה את השליטה בחברת פרטנר מידיה של קרן האצ'יסון, הצליחה לגייס 1.12 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים, בעוד שכוונת החברה הייתה לגייס כ-900 מיליון שקל. בשבוע הבא צפויה החברה לבצע את השלב הציבורי של הגיוס ובכוונתה להציע לציבור אג"ח בהיקף 800 מיליון שקל

סקיילקס הנפיקה ארבע סדרות שונות של אג"ח אשר טרם זכו לדירוג (נתון חריג נוסף בימינו). החברה העמידה כביטחונות את מניות פרטנר אותן רכש בן-דב, כך שבשוק ציפו להיענות גבוהה מצד המוסדיים לאג"ח של סקיילקס, אך הדבר לא קרה. ההערכות בשוק הן כי שני גופים גדולים - כלל ומגדל - לא השתתפו בהנפקה. חוסר ההיענות המספקת מצד המוסדיים הינו מפתיע בייחוד נוכח העובדה שבן-דב הצע כביטחונות את מניות פרטנר, שנחשבת לפרת מזומנים סולידית ובטוחה.

"ההערכות היו כי יהיו ביקושי יתר של פי 4 ויותר בהנפקה הזו, כך שתוצאות ההנפקה לא מרשימות", אומר גורם בכיר בשוק ל"גלובס" שהשתתף בהנפקה. "עובדה שהריבית הגיעה למקסימום, כ-7%, מה שמראה על ההיענות המאכזבת מצד המוסדיים. יכול להיות שהמוסדיים לא הסתערו על האג"ח של סקיילקס בגלל אכזבתם מהסיפור של טאו שנקלעה לקשיים". נזכיר כי טאו שבשלית בן-דב סגרה את הרבעון השני עם גירעון של 303 מיליון שקל בהון החוזר, טאו מרכזת את השקעות הנדל"ן וההשקעות הפיננסיות של בן-דב והוא העמיד לה ערבות בהיקף 10 מיליון שקל מתוך ערבות בסך 25 מיליון שקל שהתחייב להעמיד לה ברבעון הראשון.

ובחזרה לסקיילקס - החברה הנפיקה למוסדיים 4 סדרות אג"ח. המכרז לסדרה א' (אג"ח שקליות בריבית קבועה) נקבע בריבית של 7% שהייתה גם ריבית המקסימום במכרז. המכרז לאג"ח סדרה ב' (שקליות בריבית משתנה) נסגר בריבית של 3% מעל ריבית האג"ח הממשלתיות מסוג 817 לעומת מרווח של 4.5% בתכנון המקורי. המכרז לאג"ח סדרה ג' (אג"ח צמודות מדד) נסגר בריבית של 5% - ריבית המקסימום. המכרז לאג"ח להמרה (סדרה 1) נסגר בריבית של 4%.