מנכ"ל צים נפגש עם העובדים ברקע לתכניות הפיטורים

מו"מ מתנהל בימים אלה לפרישה של עשרות עובדים חברת הספנות ■ "העיקרון שלנו הוא שהכל יהיה בהסכמה, ולא פיטורים כפויים"

מנכ"ל צים, רפי דניאלי, כינס הבוקר את כל עובדי החברה בחיפה, כדי לעדכן אותם בהתפתחויות האחרונות זאת לאחר שהרשות לניירות ערך מנעה מהחברה לישראל , בעלת השליטה בצים, להזרים לחברה 100 מיליון דולר בניסיון למנוע את התרסקותה. כך נודע ל"גלובס".

מאחורי הקלעים, החברה מנהלת מו"מ מול נציגי ועד העובדים וההסתדרות במרחב חיפה, כדי להביא לפרישתם של עשרות עובדים נוספים, מעבר למספרים שסוכמו עליהם רק לפני מספר חודשים. ביום א' הקרוב תתקיים פגישה חשובה בין הצדדים, בניסיון להגיע לסיכומים מיידיים.

"ברור לנו שצריך לסכם דברים כי המצב לא פשוט", אמר הבוקר ל"גלובס" אבי ויסזנד, מחזיק תיק צים ויו"ר הסתדרות המעוף במרחב חיפה. וייזן הדגיש כי הוא קיבל הודעה על דבר הפגישה של המנכ"ל עם העובדים הבוקר, וכי הוא רואה בכך צעד ראוי מצידו של דניאלי.

* איך מנהלים מו"מ על פרישה של עובדים?

"העיקרון שלנו הוא שהכל יהיה בהסכמה, ולא פיטורים כפויים. ההנהלה תגיש לנו רשימות של עובדים ומהניסיון שלי הוועד מאשר 70%-80% מהשמות ברשימה כל זמן שזה במסגרת המכסה שנקבעה", מסביר ויסזנד. לדבריו, לא בכל המקרים יהיו אלה עובדים מעל גיל 50, שכן ההנהלה צפויה לכלול ברשימה עובדים שלטעמה אינם יעילים.

"אנחנו צריכים לעבור את התקופה הקשה הזאת, כי בסך הכל לצים יש פוטנציאל גדול לחזור לעצמה. הרי אתה לא חושב שהחברה לישראל הייתה מבקשת סתם ככה לזרוק כסף, האנשים שם לא מתאבדים", מבהיר ויסזנד, ומוסיף כי העובדים תומכים באופן טבעי בניסיון להזרים הון לחברה.

נזכיר כי צים נקלעה להפסדים קשים לאחר שהמשבר הכלכלי פגע קשות בענף הספנות בעולם, והוריד את מחירי התובלה הימית בעשרות אחוזים. בעלת השליטה בצים, החברה לישראל של סמי ועידן עופר, ביקשה לאחרונה להזרים 100 מיליון דולר לצים, אולם רשות ניירות ערך פסלה את זכות ההצבעה בעניין של נציגי משפחת עופר, בנק לאומי וגופים נוספים הקשורים לעסקי המשפחה. כך, באסיפת בעלי המניות לא נמצא הרוב הדרוש למהלך כזה.

בהנהלת צים אישרו את דבר הפגישה הבוקר.