עלות שכרו של מנכ"ל דלק נדל"ן ירום אורן - 1.5 מיליון שקל

ע"פ תנאי ההעסקה, אורן יקבל שכר חודשי בסך 100 אלף שקל, אופציות למניות החברה במתווה שטרם נקבע, וזכאות למענק שנתי לפי שיקול דעת הדירקטוריון

ביום חמישי בערב ירום אורן מונה באופן רשמי למנכ"ל דלק נדל"ן מקבוצת דלק של יצחק תשובה, במקומו של איליק רוז'נסקי שעוזב את תפקידו ב-9 באוקטובר.

אורן הצטרף לקבוצת דלק בחודש שעבר בתפקיד מנכ"ל החברה הבת DGRE, שמרכזת את פעילות הקבוצה במזרח אירופה.

דלק נדל"ן פירסמה היום (א') לבורסה את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש, והם כוללים את התגמולים מ-DGRE ומדלק נדל"ן, מבלי לפרט את אופן החלוקה בין שתי החברות.

ע"פ תנאי ההעסקה, עלות שכרו השנתית של אורן תסתכם ב-1.5 מיליון שקל. בעבור שירותיו אורן יקבל שכר חודשי בסך 100 אלף שקל, צמוד למדד. בנוסף, החברה תבדוק מתן אופציות למניות החברה במתווה שטרם נקבע, וזכאות למענק שנתי לפי שיקול דעת הדירקטוריון.

לכשיחתום על חוזה רשמי - אורן ימשיך בתפקידו כמנכ"ל DGRE. הוא יקבל רכב מנהלים מקבוצת ניהול 6, ויהיה זכאי ל-21 ימי חופש בשנה ול-30 ימי מחלה.

נזכיר, כי איליק רוז'נסקי, המנכ"ל היוצא, מסיים בחודש הבא 8 שנים בדלק נדל"ן. הוא מצויד במצנח זהב של 19 משכורות - כ-4.9 מיליון שקל - ומשכורת חודשית של 150 אלף שקל עבור שירותי יעוץ לחברה בחצי משרה. דלק נדל"ן נמצאת בשליטת יצחק תשובה 51%, בנק הפועלים 10% וקבוצת דלק 5%. האתגר המרכזי שעמו יצטרך המנכ"ל החדש להתמודד הוא החזר התחייבויות של לא פחות מ-22 מיליארד שקל.

רשימת מעקב עם השלכות שליליות

בתוך כך, חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום כי היא מכניסה את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. להערכתה של חברת הדירוג, משבר האשראי שהשפיע על ענף הנדל"ן באירופה - טרם הגיע לסיומו ועדיין צפויות ירידות במספר תחומים. בנוסף, דו"חות דלק נדל"ן מצביעים על רמות המינוף גבוהות, יחסי כיסוי חלשים ונזילות בעייתית - שנסמכת על מכירת נכסים, דחיית פירעון הלוואות מבעלי עניין, וקבלת אשראי לצוך עמידה בהתחייבויות.