לאומי הפיץ לסניפיו פירוט כדאיות ההשתתפות בהנפקת סקיילקס

ההנפקה נועדה לסייע במימון רכישת חברת הסלולר פרטנר ■ הבנק, שמשתתף בעצמו במימון העסקה, מגדיר באילו תנאים כדאי להשתתף בהנפקה

ענף המחקר בחטיבת שוק ההון של בנק לאומי הפיץ לסניפיו ניתוח טכני של הנפקת האג"ח של סקיילקס , שייערך היום. סקיילקס מתכוונת להנפיק לציבור 4 סדרות אג"ח בהיקף של עד 1.8 מיליארד שקל וזאת לאחר שגייסה יותר ממיליארד שקל בשבוע שעבר מהמשקיעים המוסדיים בהנפקה שזכתה לביקושי יתר של כ-200%.

בבנק לאומי, אשר בעצמו משתתף בעסקת רכישת פרטנר באמצעות רכישת 4.99% ממניות פרטנר של סקיילקס תמורת כחצי מיליארד שקל, אומרים כי יש כדאיות לגשת למכרז באג"ח השקלי בריבית של 6% ומעלה, באג"ח בריבית משתנה במרווח של 1.5% מעל נכס הבסיס (האג"ח הממשלתיות המקבילות) ובאג"ח בריבית צמודה למדד בריבית של 4% ומעלה.

סקיילקס, נזכיר, מתכוונת להציע אג"ח שקלי בריבית קבועה של 7% בהיקף של עד 350 מיליון שקל, אג"ח שקלי בריבית משתנה של עד 3% מעל האג"ח הממשלתיות המקבילות בהיקף של עד 650 מיליון שקל, אג"ח צמוד מדד בריבית סגירה של 5% ובהיקף ש עד 700 מיליון שקל וכן אג"ח להמרה בהיקף נמוך - 100 מיליון שקל בלבד.

בלאומי מדגישים במסמך שהפיצו, כי "בנק לאומי קשור בקשרי עסקים עם סקיילקס ומממן חלק מהעסקה וגם רכש 4.99% מפרטנר בשיתוף עם סקיילקס". בתגובה נמסר מבנק לאומי, כי "מדובר בסקירה טכנית היוצאת לגבי אג"ח לפני הנפקתו".

[לאתר האג"ח]