פסגות: דו"ח מסירות כלי הרכב מעיד על ההתאוששות בשוק

בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת "תשואת יתר" למניית דלק רכב, עם מחיר יעד של 48 שקל למניה

האנליסט טל שיריזלי מפסגות מפרסם עדכון סקירה לדלק רכב בעקבות דו"ח מסירות הרכב לחודש אוגוסט. לדבריו, הדו"ח מחזק את הערכתו בדבר המשך התאוששות שוק הרכב במקביל להתעוררות הפעילות הכלכלית במשק, ומחזק את המלצת תשואת היתר לדלק רכב. ע"פ הדו"ח, סך המסירות בשוק עמד על 16,365, כשמתוכן מכירות דלק רכב הסתכמו ב-4,543.

האנליסט מחזיק בהמלצת "תשואת יתר" על מניית דלק רכב במחיר יעד של 48 שקל למניה. שיריזלי מציין כי באוגוסט עמד נתח השוק של החברה על 27.8% לעומת 24.4% מתחילת השנה. "המסירות בחודש אוגוסט מעידות על המשך ההתאוששות בשוק, ועל כך שהמסירות המוגברות ביוני ויולי הן פועל יוצא של השיפור בתנאי המאקרו ולא מיוחסות לרפורמה הירוקה בלבד". על בסיס אינדיקציות ראשוניות, האנליסט מעריך כי גם מסירות חודש ספטמבר צפויות להיות חזקות.

שיריזלי מונה את סיבותיו להותרת ההמלצה על כנה - ראשית, שיפור במצבן של חברות הליסינג והתחזקות בטחון הצרכנים צפויים לתמוך בהמשך צמיחה. שנית, השקה מוצלחת של המאזדה 3 החדשה וצפי להשקות נוספות במהלך 2010.

כמו כן, המשך מגמת החלשות הין מול השקל. שע"ח הממוצע מתחילת הרבעון עומד על 4.08 לעומת 4.2 ברבעון השני ו-4.36 ברבעון הראשון. "בהמשך לדפוסי ההתנהגות מהשנים האחרונות, אנו מעריכים כי החלשות הין תימשך, במקביל להתאוששות הכלכלה העולמית".

עוד מעריך האנליסט כי הרווחיות הגולמית במהלך הרבעון השני מייצגת רף מינימלי על רקע מלאי שנרכש בשערי חליפין גבוהים. במחצית שנייה הוא מצפה לרווחיות גולמית בשיעור של 11%-12%.

לבסוף, שיריזלי מציין את מדיניות חלוקת הדיבידנדים הנדיבה - במהלך המחצית הראשונה הכריזה החברה על חלוקת דיבידנדים בסך של 168 מיליון שקל, המגלם תשואה של כ-4.3% ביחס לשווי השוק הנוכחי של החברה וכ-87% מהרווח הנקי של החברה במחצית.