ישיר איי.די.איי במו"מ לרכישת אדגר לפי שווי של 300 מיליון ש'

משפ' שניידמן מעבירה נכסים מחברה אחת שבשליטתה לאחרת ■ המוכרת היא צור שמיר שגם היא בשליטת משפחת שניידמן ■ פעולה זו מצטרפת לפעולות רה-ארגון נוספות שעורכת המשפחה במבנה ההחזקות של חברותיה

משפחת שניידמן במו"מ למכירת נכסים מחברה אחת שבשליטתה לחברה אחרת. המסחר במניות ישיר איי.די.איי, ביטוח ישיר , צור שמיר ואדגר הופסק, לאחר שפורסם כי ישיר איי.די.איי החלה לנהל מו"מ לרכישת גרעין השליטה (50.01%) בחברת אדגר מידייה של חברת צור שמיר. צור שמיר שבשליטת משפחת שניידמן מחזיקה ב-62% מהון המניות של אדגר, וכמו כן היא בעלת השליטה בחברת ביטוח ישיר שהינה החברה האם לש ישיר איי.די איי.

מחיר הרכישה מוערך בכ-300 מיליון שקל, זאת על פי טיוטת הערכת שווי שהוכנה ע"י פרופ' אמיר ברנעושהוזמנה ע"י ישיר איי. די.איי. בכוונת החברה לממן את הרכישה בעיקר באמצעות הנפקת מניות בדרך של זכויות לבעלי המניות של החברה, ואת היתרה במימון בנקאי. בהודעת החברות צויין כי הערכת השווי מבוססת, בין היתר, על ביטול דמי הניהול שמשולמים כיום ע"י אדגר לצור שמיר בסך שנתי של 5 מיליון שקל.

נציין כי ב-23 באוגוסט פרסמה אדגר השקעות אזהרת רווח לפיה היא תפסיד 135 מיליון שקל ברבעון השני. ההפסד נובע בעיקרו מירידת בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה. החברה פעילה בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בלגיה, פולין וקנדה.

נזכיר עוד כי במהלך אוגוסט מכרה אדגר מחצית מזכויותיה במגדל אדגר שבפתח תקווה לכלל ביטוח תמורת 161.4 מיליון שקל.

פעולה זו מצטרפת לפעולות רה-ארגון נוספות שעורכת המשפחה בתקופה האחרונה בחברות שבשליטתה. ב-27 ביולי נמכר ישיר בית השקעות לשם ריכוז פעילות הקבוצה בשוק ההון. דירקטוריון חברת ביטוח ישיר - השקעות פיננסיות, אישר את העסקה למכירת אחזקותיו בבית ההשקעות, ישיר בית השקעות לחברת הבת ישיר איי.די.איי. אחזקות בתמורה לכ- 78.4 מיליון שקל.

ברקע, אתמול מונה חיים רמון כדירקטור בביטוח ישיר.