אזהרת רווח לאדגר השקעות: תפסיד 135 מיליון שקל ברבעון השני

בעקבות ההפסד צפוי ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות) לעמוד ביום על כ-685 מיליון שקל, כ-6.3 שקל למניה ■ ההפסד נובע בעיקרו מירידת בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה

אדגר השקעות , הנמצאת בשליטת חברת צור שמיר, פרסמה אזהרת רווח לרבעון השני של השנה - שיסתכם בכ-135 מיליון שקל. בעקבות ההפסד, צפוי ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות) לעמוד ביום על כ-685 מיליון שקל, שהינם כ-6.3 שקל למניה. החברה פעילה בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בלגיה, פולין וקנדה.

בהודעת החברה לבורסה נמסר כי "ההפסד נובע בעיקרו מירידת בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה. מרבית הירידה בשווי הנדל"ן מקורה בנכסי החברה בוורשה, פולין. מובהר כי לא נרשם שינוי מהותי בתזרים התפעולי השוטף של הנכסים". על פי הדוחות של החברה לרבעון הראשון: היקף ההתחייבויות מסתכם ב-2.55 מיליארד שקל וגרעון בהון החוזר של כחצי מיליארד שקל.

השבוע מכרה אדגר מחצית מזכויותיה במגדל אדגר שבפתח תקווה לכלל ביטוח תמורת 161.4 מיליון שקל. הבניין שממוקם באזור התעשייה קריית אריה, מתנשא לגובה של 20 קומות ובנייתו הושלמה לפני ארבע שנים. שטחו 25 אלף מ"ר והוא כולל 450 מקומות חנייה שהניבו בסך הכל הכנסה שנתית נטו של כ-26.5 מיליון שקל. העסקה מגלמת תשואה של כ-8.2%.

משפחת שניידמן הייתה פעילה בפולין גם בתחום הביטוח באמצעות חברת ביטוח ישיר, שם דווקא הצליחה לרשום הצלחה. בחודש יוני האחרון מכרה את ה-50% מהפעילות שנותרה לה לשותפתה ורשמה כתוצאה מהמהלך רווח הון לאחר מס של כרבע מיליארד שקל.