ציון קינן החל סבב מינויים חדש בהנהלה הבכירה של בנק הפועלים

קינן עורך את הסבב בתיאום עם היו"ר החדש, יאיר סרוסי, שהעניק את ברכתו למהלך - ובכך מחליף את שני בעלי התפקידים הבכירים ביותר בבנק לאחר המנכ"ל, ובונה לעצמו הנהלה חדשה איתה יעבוד לאורך כהונתו

סבב מינויים גדול ומפתיע בבנק הפועלים . המנכ"ל החדש, ציון קינן, מזרים דם חדש להנהלת הבנק וממנה ארבעה חברי הנהלה. שמעון גל (52), ראש החטיבה העסקית בבנק מזרחי טפחות, יעבור לבנק הפועלים וימונה לתפקיד ראש החטיבה העסקית במקום קינן. ראש חטיבת משאבי אנוש בפועלים, דורון קלאוזנר, יעבור למזרחי טפחות ויחליף את גל.

כצפוי, ראש החטיבה הקמעונאית, אורי פז, יפרוש מתפקידו ומהבנק והוא צפוי לעבור לתפקיד אחר במגזר העסקי. את פז תחליף לילך אשר טופילסקי (40) ראש החטיבה האסטרטגית.

אריק פינטו, (48) מנהל אגף אשראי ומשכנתאות בחטיבה הקמעונאית, ימונה לתפקיד ראש החטיבה האסטרטגית (מל"א) וימונה לחבר הנהלה בדרגת משנה למנכ"ל. מינוי נוסף להנהלה יהיה של אפרת יעבץ (45), כיום ראש אגף ניירות ערך בחטיבה הקמעונאית, שתחליף את קלאוזנר בחטיבת משאבי אנוש.

קינן עורך את הסבב בתיאום עם היו"ר החדש, יאיר סרוסי, שהעניק את ברכתו למהלך. בכך מחליף קינן את שני בעלי התפקידים הבכירים ביותר בבנק לאחר המנכ"ל, ובונה לעצמו הנהלה חדשה איתה יעבוד לאורך כהונתו.

גל, שימונה לתפקיד המפתח של ראש החטיבה העסקית, הוא איש משרד האוצר לשעבר. בזמנו היה עוזרו של השר משה ניסים, בהמשך כיהן כמנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל ומנכ"ל נכסים מ.י. לאחר מכן, היה מנהל החטיבה לכספים בבנק אינווסטק (כיום יובנק). למזרחי-טפחות הגיע בעקבות המנכ"ל אלי יונס בשנת 2004. תחילה היה ראש החטיבה לחשבות ותכנון, ובשנתיים האחרונות הוא ממלא את תפקיד ראש החטיבה העסקית.

אשר טופילסקי נחשבת כאחד מהמנהלים הצעירים והמבטיחים של הבנקאות הישראלית והיא אחת מהכוכבים העולים של בנק הפועלים. לפני ראש המל"א היתה ראש אגף שיווק ותכנון אסטרטגי בחטיבה הקמעונאית ומנהלת אזור המרכז. לפני הצטרפותה לבנק הפועלים עבדה אשר טופילסקי כיועצת בחברת הייעוץ האסטרטגי הבינלאומית BCG - The Boston Consulting Group במשרדם בשיקגו. לאחר מכן היתה העוזרת האישית של היו"ר הקודם, שלמה נחמה, ומנהלת אגף E. Banking.

בכנס יועצי השקעות של בנק הפועלים שנערך לפני שנתיים וחצי סיפרה אשר טופילסקי על ילדותה. "בכל שבוע אני והאחים שלי היינו מקבלים דמי כיס, עד סוף השבוע הם היו מבזבזים את כל הכסף, אני הייתי חוסכת והם היו באים אלי לקבל הלוואה. כבר אז ידעתי שנועדתי להיות בנקאית".

פינטו, שיקבל את המל"א במקום אשר טופילסקי, עובד בבנק 29 שנים והיה בשנים 2002-2007 מנהל אגף משאבי אנוש. לפני כן שימש פינטו יו"ר ועד העובדים של הבנק. יעבץ, שתמונה כעת למשנה למנכ"ל, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, שצמחה באגף ניירות ערך ונכסים פיננסיים.