4 ישראליות ברשימת 100 חברות הקלינטק המבטיחות ל-2009

רשימת החברות תפורסם מחר בהגרדיאן ■ החברות הן סולל, בטר פלייס, אקוויז ו- IQWind ■ IQWind יוצאת לסבב גיוס של 7 מיליון דולר

עיתון הגרדיאן הבריטי יפרסם מחר את רשימת 100 חברות הקלינטק המבטיחות בעולם לשנת 2009 של קלינטק גרופ, קבוצת המחקר ושירותי המידע מספר 1 בעולם בתחום הקלינטק. חמש חברות ישראליות יופיעו ברשימה: סולל, בטר פלייס (Better Place) - חברת הרכב החשמלי של שי אגסי, חברת טיהור השפכים אקוויז ויצרנית מערכות התמסורת לטורבינות רוח IQWind.

באשר ל-IQWind, הרי שהחברה סגרה חוזה משמעותי עם חברת Guascor הספרדית, שהיא אינטגרטורית בינלאומית בתחום האנרגיה ושותפתה של פז במכרז הסולארי באשלים. גוואסקור, שמוכרת ב-500 מיליון אירו בשנה, היא חברה פרטית שהבעלים שלה הוא המייסד של GAMESA, החברה מספר 2 בעולם בתחום אנרגיית הרוח. חברי ההנהלה הבכירה של גווסקוו הם בכירים גם בגמסה.

בכפוף לעסקה יהוו גוואסקור את היצרן של החברה הישראלית עבור השוק האירופי, ושתי החברות יתחלקו במכירות. נדבך נוסף בעסקה הוא שגוואסקור גם ישמשו כמפיצים של החברה בספרד

נציין, כי באחרונה גווסקור פרסמה מודעות בעיתונות הספרדית במסגרתה דיווחה על העסקה והעריכה שבתוך שלוש שנים יירשמו מכירות של 50 מיליון אירו בשנה לכל צד.

בין שני הצדדים נקבע שגוואסקור תשקיע במשך שלוש שנים 25 מיליון אירו בבדיקת והחדרת המוצר של IQWind לשוק, מתוך זאת 5-10 מיליון אירו בשנה הראשונה.

שיפור ביצועים והפחתת עלויות

IQWind שנוסדה ב-2007 מפתחת מערכת תמסורת מיוחדת (Gear Box) לטורבינות רוח, שיכולה לשפר את הביצועים והיעלות של טורבינות קיימות בעד 20%, ולהפחית את העלות של טורבינות חדשות באותו סדר גודל. שני היזמים של המיזם הם גדעון זיגלמן, מהנדס חשמל עם רקע בייזום המשמש גם כמנכ"ל החברה, וממציא הרעיון, נמרוד איתן, מהנדס מכונות מהטכניון, עם יותר מ-30 שנות ניסיון במערכות מכאניות.

מאז הקמתה ועד היום גייסה בגיוס סיד ובסבב ראשון כ-3 מיליון דולר, מקרן ההון סיכון הישראלית Terra Ventures וממשקיעים פרטיים אירופים ואמריקנים.

ל"גלובס" נודע, כי כעת החברה מתחילה בסבב גיוס שני של 7 מיליון דולר מגופי הון סיכון ופרייבט אקוויטי שמתמקדים בקלינטק וכן מגופים אסטרטגיים, ישראלים וזרים.

לבסוף נצייןכי עם הזוכות נמנית גם ברייטסורס אנרג'י, החברה האם של ברייטורס תעשיות הישראלית.