יצחק תשובה מעריך שבקרבת "תמר" יימצאו תגליות גז גדולות אף יותר

בעל השליטה בדלק: "הכלכלה הישראלית תקבל חיזוק אדיר. חשבו על אפשרות היפותטית שכמות המיסים שהמדינה תקבל, מתוך הנחה שימכרו את הגז ב-15 השנים הבאות, תגיע לכמיליארד דולר בשנה"

בעל השליטה בקבוצת דלק, היזם ואיש העסקים יצחק תשובה, מעריך כי ברישיונות הקידוח הנוספים בהן מחזיקה דלק אנרגיה עשויים להימצא תגליות גז גדולות אף יותר מאלו של קידוחי "תמר ו-"דלית". "אם גילינו גז בארבע נקודות, בביזור כזה ובכמעט 100% הצלחה, סביר להניח שקדחנו רק בפסיק ממה שיש" אמר תשובה בפורום שוק החוב של מדרוג בנושא תשתיות ואנרגיה, שנערך היום בתל-אביב.

לדברי תשובה, דלק אנרגיה מתכוונת לבצע בקרוב סקר תלת מימדי בשטח הרישיון "רציו-ים" המשיק לשטח רישיון תמר, ובהתאם לתוצאותיו, יבוצעו קידוחי אקספלורציה בסוף 2010 או תחילת 2011. עלות ביצוע הסקר מוערכת בכ-15 מיליון דולר, והיא תתחלקנה על פני השותפות ברישיון בהתאם לחלקם בקידוח.

עוד הוסיף תשובה כי השותפות כבר הכינו תכנית לגבי "לוויתן" - המבנה הגיאולוגי התת-קרקעי באזור שבו נערכים הקידוחים. הבעלות על הרישיון מתחלקת בין נובל אנרג'י, המחזיקה ב-39.66%, דלק קידוחים ואבנר הנמצאות בשליטת דלק אנרגיה, המחזיקות 22.67% כל אחת, ורציו, המחזיקה ב-15% משטח הרישיון.

תשובה התייחס בדבריו להשפעות של תגליות הגז על הכלכלה הריאלית ואמר כי "הכלכלה הישראלית תקבל חיזוק אדיר. חשבו על אפשרות היפותטית שכמות המיסים שהמדינה תקבל, מתוך הנחה שימכרו את הגז ב-15 השנים הבאות, תגיע לכמיליארד דולר בשנה".