מנכ"ל ישראמקו: "יש לנו היתרים בשלבים מתקדמים מ'לווייתן'"

יחידות ההשתתפות של ישראמקו זינקו ב-8% במחזור גבוה ■ המנכ"ל יוסי לוי מספר על "שמשון" ו"דניאל" שעשויים להיות מאגרי הגז הבאים של ישראל ומבטיח תוצאות ראשוניות "בתוך מספר חודשים"

חגיגת הנפט והגז הטבעי חוזרת לבורסה: המניות ויחידות ההשתתפות של ישראמקו , רציו , אבנר , זרח ודלק מזנקות היום (ד') תוך ריכוז מחזורים גבוהים מהרגיל. בעוד שזרח, אבנר ודלק עולות לאור ההודעה על התחלת חיפוש הנפט בים המלח במסגרת קידוח "צוק תמרור 4", ורציו ודלק עולות על רקע תחילת הבדיקה הססמית במאגר הגז "לווייתן", בולטת במיוחד העלייה בישראמקו, אשר מרכזת את המחזור השלישי בגודלו בבורסה ללא כל הודעה מיוחדת מצד החברה.

"ייתכן שהמשקיעים מתבלבלים וחושבים שישראמקו לוקחת חלק במאגר 'לווייתן'", אומר פעיל בכיר בשוק. כזכור, נובל אנרג'י, דלק ורציו מתחילות היום בביצוע סקרים ססמיים ב"לווייתן", אשר עשוי להיות מאגר הגז טבעי הגדול הבא בישראל. השדה נמצא דרומית-מערבית למאגר "תמר" בסמוך לחופי חדרה.

מכל פנים, ישראמקו כמובן לא משתתפת בבדיקה הססמית, ומנכ"ל החברה, יוסי לוי, מסביר בשיחה עם "גלובס" כי ההתלהבות מ"לווייתן" עדיין מוקדמת: "'לווייתן' זה מבנה גיאולוגי מסוים שנמצא עדיין בבדיקה מאוד מאוד מקדימה והשותפים שם הולכים לבצע עבודה סיסמית תלת-מימדית כדי לראות מה בכלל יש שם. גם אחרי הסקר צריך לבצע קידוח שכן רק לאחר הסקר הסיסמי ניתן יהיה לאמת את קיומו של מבנה גיאולוגי שהוא ראוי לקדיחה".

לוי מדגיש שישראמקו לא משתתפת ב"לווייתן", אך מציין כי החברה מתכננת פרויקטים אחרים. ישראמקו שותפה בקידוחים "דלית" ו"תמר" שהתגלו לפני מספר חודשים מול חופי חדרה וחיפה ולוי מציין כי "עיקר המשאבים שלנו מופנים לפיתוח של תמר. אנו רואים בזה גולת הכותרת. אין כזה מאגר בהרבה מקומות בעולם ויכולה לספק את הצרכים של ישראל עשרות שנים".

ואכן, לפני פחות משבועיים הודיעה החברה לבורסה כי היא והשותפות האחרות בשדה "תמר" רכשו ציוד ושירותי אסדת קידוח בהיקף של 160 מיליון דולר לצורך הפקת הגז הטבעי משם. אולם לצד פיתוח שדה "תמר", לוי מדגיש כי ישראמקו ממשיכה גם בחיפושי מאגרים נוספים.

"אנו לא זונחים את חיפושי הנפט", אומר לוי ל"גלובס". "יש לנו אזורים טובים בים התיכון שקיבלנו עליהם היתרים ורישיונות. אנחנו בשלבים מתקדמים יותר מ'לווייתן' ויש לנו מידע תלת-מימדי על האזורים הללו, כלומר יש לנו כבר את הסקרים".

לוי מדבר על רשיון "שמשון" והיתר "דניאל" מול חופי אשקלון. החברה בוחנת בימים אלה את הסקרים התלת-מימדיים כדי לבדוק את המבנה הגיאולוגי ולאחר מכן היא תוכל לספק מרכיבי סיכון. ומתי יוכל הציבור לקבל תוצאות ראשוניות? "תוך מספר חודשים", מבטיח לוי.