אישום: מאיר דור מברן השתמש במידע פנים למכירת מניות תפן

כתב האישום אינו כולל עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך, שבתום השימוע שנערך לדור הוחלט שלא להאשימו בהן

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש היום (ד') כתב אישום נגד מאיר דור, היו"ר ובעל השליטה בחברת ההנדסה ברן , המואשם בשימוש במידע פנים בחברה-הבת תפן . כתב האישום אינו כולל עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך, שבתום השימוע שנערך לדור הוחלט שלא להאשימו בהן.

בכתב האישום, שהגיש עו"ד אמיר טבנקין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נטען כי מתוקף תפקידו של דור כיו"ר חברת תפן, הוא קיבל דיווח חודשי מסמנכ"ל הכספים על מצבה הכספי וכן דיווח שוטף על מצב החברה. לפיכך, הוא נחשב ל"איש פנים" כהגדרתו בחוק.

דו"חות החברה לרבעון השלישי של 2003, נאמר בכתב האישום, שיקפו הרעה במצבה הכספי, שהתבטאה בירידה בהכנסות וברווח. כשבוע לפני פרסום הדו"חות הורה דור למכור את מניות החברה בהן החזיק אישית.

באותה עת, הציבור לא ידע על ההרעה במצב החברה, שהיה בה לגרום שינוי משמעותי במחיר המניה. מניותיו של דור נמכרו ב-4 עסקאות, בהן קיבל דור כ-165 אלף שקל. ואכן, יום למחרת פרסום הדו"חות צנח שער המניה ב-23%.

"תחילתה של החקירה ברעש גדול ובטענות לגבי 5 מקרים המסתכמים במיליוני שקלים. והנה, בסופו של דבר לא נותר מכל אלה כלום, למעט מקרה אחד, ואף הוא המצומצם ביותר. יתרה מזו, גם לגבי המקרה האחד ביקשה הפרקליטות להגיע להסדר, אך דור סירב לאור העובדה שאין מאחורי הטענות דבר וחצי דבר", לשון תגובת דוברו של מאיר דור ל"גלובס".