סטיב ג'ובס שוב על הבמה: משיק גירסה חדשה ל-iPhone

מנכ"ל אפל, ששהה בחופשת מחלה במשך חצי שנה, השיק גירסה חדשה לתוכנת הטלפון הנחשק של החברה ■ חנות המוזיקה והתוכן iTunes תאפשר שיתוף מידע בפייסבוק ובטוויטר ■ ה-iPod נאנו החדש ילווה ברדיו FM

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס חוזר: היום (ד') עלה המנכ"ל המיתולוגי, ששהה בחופשת מחלה במשך חצי שנה לצורך השתלת כבד, לבמה בכנס של אפל בסן-פרנסיסקו על מנת להשיק גירסה חדשה לתוכנת הטלפון הנייד של החברה - ה-iPhone. גרסת ה-3.1 החדשה זמינה כבר כעת והיא כוללת אפליקציות חדשות, ה"מולבשות" על אלה הקיימות.

"אני שמח מאוד לחזור לכאן היום", התחיל ג'ובס את נאומו. "כולם יודעים כי עברתי ניתוח להשתלת כבד ואני מודה על התמיכה הרבה. עכשיו חזרתי לחברה ואני מאוד שמח על כך".

ג'ובס השיק בהזדמנות זו גם הגירסה החדשה לחנות המוזיקה והתוכן הענקית של אפל, ה-iTunes. בין יתר החידושים תאפשר ה-iTunes שיתוף מידע בפייסבוק ובטוויטר.

ל-iTunes נוספו 30,000 רינגטונים חדשים, הניתנים להורדה ב-1.29 דולר לרינגטון. החנות האינטרנטית נותרה הגדולה בעולם: מכרה מפתיחתה יותר מ-8.5 מיליארד שירים. התכנים שיורדו החל מההשקה מה-iTunes ילוו בצילומים, רשימות שירים ושאר "נוסטלגיות" מימי הדיסק והתקליט. שדרוג נוסף מאפשר סינכרון של התכנים בין ה-iPod לבין ה-iPhone וכן אפשרות לסנכרן בין 5 מחשבים ביתיים בו זמנית.

ה-iPod נאנו הזעיר של החברה מתחדש גם הוא, בלי לפגוע במיניאטוריות שלו, במצלמת וידיאו, מיקרופון ורמקול מובנים. פונקציית שליטה קולית ומקלט רדיו FM גם הם חלק מהשדרוגו המאסיבי של המכשיר.

הנחות רבותיי, הנחות

כנראה שאי-אפשר בלי הנחות: אפל הודיעה כי מחירי ה-iPod 8G יעלה 199 דולר, ה-iPod 16G יעלה 299 דולר, ומחירו של ה-iPod 64G יעמוד על 399 דולר.