עו"ד גדעון פישר: "המשבר הכלכלי מצמיח את המיליארדרים של המחר"

"המיליארדרים של המחר נולדים עכשיו. בקרוב נראה את השרי אריסון, היצחק תשובה, הלב לבייב והנוחי דנקנר הבאים - אבל לאו דווקא במקום הקיימים אלא בנוסף. המשבר הכניס גם משרדי עו"ד חדשים לעסקים הגדולים"

"להבדיל מארה"ב, ששם יש עדיין הרבה מאוד סימני שאלה - בארץ מתחילים לראות את סימני הקריאה ויודעים כבר שהקטסטרופה כאן הרבה פחות חמורה ממה שחשבו שיהיה בהתחלה" - כך אומר ל"גלובס" עו"ד גדעון פישר, ראש משרד עוה"ד גדעון פישר המתמחה בתחומי המשפט המסחרי, עסקאות בינלאומיות, יישוב מחלוקות וסכסוכים, ליטיגציה, מכרזים ועוד.

"לדעתי, בעקבות המשבר אנו נראה שינויים משמעותיים במפת העסקים העולמית והישראלית. היום אני שותף לבחינת ולרכישת עסקים, גם ברמה האישית וגם עבור לקוחות שלנו, שלעולם לא היו מגיעים אליי ואל לקוחותיי לולא המשבר. אם פעם היו מדברים על גורם מסוים שצריך לרכוש אותו במאות מיליונים - היום קונים אותו בעשרות מיליונים, אז גם לקוחות שלי, שלא יכלו להרשות לעצמם לרכוש אותו בעבר, מרשים לעצמם לרכוש אותו היום.

"זה הכניס גם משרדי עורכי דין חדשים לעסקים הגדולים. אם פעם היו פונים רק אל 3 משרדי עורכי הדין המובילים כדי לעשות עסקאות ענק - היום יש עוד 20-30 משרדי עורכי דין, גם בינוניים ומשרדי בוטיק, שעושים אותו דבר. פעם מי שהיה עוסק בעסקאות של מאות מיליונים היו רק משפחת עופר, שרי אריסון, נוחי דנקנר ויצחק תשובה. אותם ייצגו תמיד רם כספי, פיני רובין, יגאל ארנון - וזהו בערך. תמיד אותו מילייה נפגש בחדרי הישיבות של העסקאות הגדולות, גם בעריכת הדין וגם בעולם העסקי. היום המעגלים האלה התרחבו. לקוחות שלנו רוכשים עסקים במעגלים הבכירים ביותר וממזגים ומתמזגים שם, וזה נתן פוש גם למשרדי עורכי דין שקשורים איתם.

"המשבר איפשר ללקוחות של משרדים שאינם מייצגים את הנוחי דנקנרים להיכנס למשחק. בשורה התחתונה השחקנים משתנים, וזו רק ההתחלה. ב-3-5 שנים הקרובות נראה את זה מתעצם עוד יותר. אלה שלקחנו כמובן מאליו שיש להם נזילות לרכישה לא יהיו הראשונים לרכוש, והפוך - אלה שלא חשבנו שיכולים להרשות לעצמם לרכוש יקפצו למים העמוקים. העולם הזה ישתנה. המיליארדרים של המחר נולדים עכשיו. אנחנו צפויים לראות בקרוב את השרי אריסון, היצחק תשובה, הלב לבייב והנוחי דנקנר הבאים - אבל לאו דווקא במקום הקיימים, אלא בנוסף לקיימים".

* הראיון המלא עם עו"ד גדעון פישר מתפרסם במוסף "גלובס הערב" במהדורה המודפסת.