תביעה נגד בוני אמפא: הפרה חוזה לתשלום עבור שיווק בתים בקיבוץ מגל

איל פניאן, משווק נדל"ן מוכר בצפון הארץ, תובע את בוני אמפא, אגודה שיתופית מקבוצת אמפא-מליבו, בטענה לאי-קיום חוזה לתשלום עבור שיווק יחידות דיור במסגרת הרחבה בקיבוץ

איל פניאן, משווק נדל"ן מוכר בצפון הארץ, הגיש השבוע תביעה כספית בסדר דין מקוצר כנגד בוני אמפא, אגודה שיתופית מקבוצת אמפא-מליבו. מהתביעה עולות טענות לאי-קיום לכאורה של חוזה לתשלום עבור שיווק יחידות דיור במסגרת הרחבה בקיבוץ מגל, הממוקם על קו התפר דרומית-מזרחית לחדרה.

התובעת, חברת פניאן שיווק פרויקטים, טוענת כי בוני אמפא, המתמחה בהרחבות במגזר הקיבוצי וההתיישבותי, שכרה את שירותי התובעת במטרה לשווק עבורה 121 מגרשים שהוצעו בשלב א' של ההרחבה במגל. אולם, לטענת פניאן, המיוצגת באמצעות עו"ד דורון אריאל ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות', בוני אמפא לא השלימה את התשלום עבור שיווק יחידות דיור שביצעה עבורה.

בכתב התביעה שהגישה לבית משפט השלום בתל-אביב טוענת חברת פניאן כי על בוני אמפא להשלים את התחייבויותיה ולשלם את שכר-הטרחה שלה, העומד על סכום של כ-1.166 מיליון שקל בצירוף מע"מ והפרשי הצמדה.

לפי התביעה, בחלוף כ-3 שנים מתחילת השיווק, ולאחר שהתובעת ביצעה את המוטל עליה על-פי החוזה, כשעמדה בפני סיום שירותיה בפרויקט, החליטה הנתבעת באופן חד-צדדי להפר את התחייבויותיה ולא לשלם את יתרת השכר שהתחייבה לו בחוזה.

בנוסף, נטען כי בוני אמפא נמנעת מלשלם לפניאן שכר-טרחה המבוסס בחלקו על בונוסים, נוכח מכירות במחיר גבוה מהמחיר שנקבע בחוזה.

בתביעה נטען עוד כי התובעת שיווקה עבור קבוצת החברות עליה נמנית בוני אמפא מאות יחידות דיור בפרויקטים שונים של הרחבות בישובים שונים, וניצלה זאת "על מנת להפעיל מנופי לחץ שונים על התובעת ומנהלה, בניסיון לאלצם לוותר על חלק ניכר משכר החוזה המגיע להם כדין".

לפי התביעה, למרות ה"אפסייד" בו שווקו הבתים והוראות החוזה, לא הסכימה הנתבעת לתת את הבונוסים המובטחים ולחלוק ברווח שנוצר.

עוד נכתב בתביעה כי בכוונת התובעת להגיש תובענה נפרדת לגבי הנזקים וההוצאות הנוספות שנגרמו לה.

לא התקבלה תגובה מקבוצת אמפא-מליבו.