וול סטריט ננעלה בירידה יומית - הנאסד"ק עלה 3.1% השבוע

גלובס tv מוטורולה טיפסה ב-8.9% ביום לאור השקת טלפון נייד חכם ■ פדקס התחזקה ב-6.4% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח

המסחר בוול סטריט, שנפתח במגמה מעורבת (אך בנטייה חיובית), עבר למגמה שלילית והמשיך במגמה ברורה זו עד הנעילה. גם נתוני מאקרו חיוביים (כדוגמת מדד אמון הצרכנים) לא הצליחו להפיח רוח בשוק המניות, שוק שהתממש לאחר 5 ימי מסחר שאופיינו בעליות.

כך למשל, אפילו מניות הקמעונאיות בוול סטריט נסחרות בסנטימנט שלילי. "אם מניות הקמעונאות ירדו כל היום ולא מגיבים בחיוב למדד אמון הצרכנים, למה שנתפלא אם שאר השוק לא עושה כן?" תהה פיטר בוקבר, אסטרטג שוק בבית ההשקעות מילר טבק בפני הפורטל הפיננסי "מרקט ווטש". "אמון הצרכנים משנה רק אם היא מתורגם לגידול בהוצאה הפרטית", הוסיף.

היום, ה-11 בספטמבר, הוא יום השנה השמיני למתקפות הטרור על ניו-יורק ווושינגטון, והמסחר דליל על רקע אווירת יום הזיכרון האופפת את האומה האמריקנית. ואם בענייני יום השנה עסקינן, נזכיר כי אנו מתקרבים ליום השנה לקריסתו של ליהמן ברדרס. הפסימיות שאיפיינה את היום לא תרמה לסנטימנט הכללי בשוק המניות, וגם לא העובדה שהגרעון המצטבר של ארה"ב הלך וגדל, חודש לפני סיומה של שנת הכספים. הדבר הביא לחולשת הדולר, שזקפה את ראשו של הזהב מחד, אך הביאה לנפילה במחיר הפט על רקע חששות לירידה בביקושים.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.23% ל-9,605.41 נק' מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.14% ל-1,042.73 נק' מדד הנאסד"ק ירד ב-0.15% ל-2,080.9 נק'.

בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס עלה ב-1.7%, ה-S&P 500 ב-2.6% והנאסד"ק ב-3.1%.

עליה באמון הצרכנים

מחירי היבוא לארה"ב עלו באוגוסט ב-2%, כפול מהציפיות המוקדמות, בשל עליית מחירי הנפט. ועדיין, בסיכום שנתי, צנחו מחירי היבוא ב-15%, נמוך מהציפיות לירידה של 15.9%. ביולי ירד מחיר היבוא ב-0.8%, כך שהשלים ירידה שנתית חדה יותר, של 19.2%.

ב-16:55, שעון ישראל, פורסם אומדן מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר. האומדן הצביע על 70.2 נקודות - גבוה מהתחזית שבממוצע עמדה על 67.8 נקודות, לעומת 65.7 נקודות באוגוסט.

נסיים בגרעון הממשלתי בארה"ב, שבאוגוסט הצטצמצם בניגוד לציפיות ל-111.4 מיליארד דולר, לעומת ציפיות כי יתרחב ל-139.5 מיליארד דולר מ-111.9 מיליארד דולר ביולי, כך עלה מנתוני משרד האוצר האמריקני. אם זאת, מדובר בנתוני הביצוע החודשיים בלבד - כשהגרעון המצרפי המשיך להעמיק, וחודש לפני סיומה של שנת הכספים עמד על 1.38 טריליון דולר.

במסחר המאוחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי למסירה בחודש אוקטובר יורדים ב-3.73% ל-69.26 דולר לחבית. מחיר הזהב מטפס ב-1.12% ל-1,008 דולר לאונקיה.

פדקס מעלה תחזיות

מוטורולה הסירה את הלוט מעל מכשיר טלפון נייד חכם (Smart Phone) חדש בתקווה שיציב אותה בעמדה תחרותית טובה יותר עם ה-iPhone של אפל והבלקברי של Research In Motion .

ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK) מקווה להתחיל את התאוששותה על-ידי הבטחה לרוכשים שאם הם לא יהיו לא מרוצים מהמכונית החדשה, הרי שיוכלו להחזיר אותה עד 60 יום מיום הרכישה ולקבל את כספם בחזרה.

אלי-לילי ציינה כי פציינטים הסובלים מכאבים כרוניים בגב התחתון אשר נטלו את תרופת סימבלטה הראו ירידה מתמשכת ברמות הכאב על-פני 41 שבועות.

משרד המשפטים האמריקני הגישה בקשה שנייה למידע על ההסכם שנחתם מוקדם יותר השנה בין יאהו למיקרוסופט .

חברת השילוח האמריקנית פדקס העלתה את תחזיותיה לתוצאות הכספיות ברבעון הקרוב. פדרל אקספרס, חברת המשלוחים השניה בגודלה בעולם, העלתה את תחזית הרווח לרבעון הפיסקאלי הראשון שהסתיים בסוף אוגוסט ל-58 סנט למניה מ-30-45 סנט למניה - עדיין נמוך ב-53% מהרווח למניה ברבעון המקביל.

בקרב הישראליות - מאינד הוסיפה לבלוט, לאחר שדיווחה בורסה ש"צפוי גידול מהותי בהכנסות המימון ברבעון השלישי", ובהודעה עצמה מופיעה הסיבה: הסכם שבמסגרתו תקבל החברה 18.5 מיליון דולר.

קופקסון, תרופת המקור רבת-המכר של טבע , נמצאה כמפחיתה את חומרת המחלה בקרב חולי טרשת נפוצה המטופלים באמצעותה. תוצאות חיוביות נמצאו גם לגבי תרופת ה-laquinimod שלה ושל אקטיב ביוטק השוודית.

אלקטרוניקה להדמיה, או בשמה המקוצר EFI , השיקה היום את גרסה 3 ל-Fiery(R) Color Profiler Suite בשיתוף עם חברת X-RITE (סימול: XRIT בנאסד"ק).

אסיפת בעלי המניות של תרו , שהייתה צריכה להתקיים ביום ראשון הקרוב, תידחה. באסיפה היו צריכים למנות דירקטורים חיצוניים, ולאשר את שיפויים. על פי צו מניעה שהוצא לבקשת סאן, ניתן יהיה לדון בשיפוי רק לאחר 21 יום אחרי שתרו תמציא לסאן את הפרוטוקול בנושא. אותם דירקטורים פוטנציאלים שוקלים את מועמדותם לאור חוסר יכולת לזכות לשיפוי בינתיים.

National Grid, חברת התשתיות השנייה בגודלה בארה"ב, מתכוונת להשתמש בשירותיה של אלווריון לצורך ניסוי פרישת רשת פס-רחב.

אודיוקודס , כמו חברות רבות אחרות בתחומה, נתבעה בביהמ"ש המחוזי בדלוור בגין הפרת פטנט הנוגע לשרת גישה לרשת דיגיטלית.

ב"בלומברג" מציינים כי באלון USA מעריכים כי החקיקה האקלימית בארה"ב, הנוגעת בין היתר להגבלות על פליטת פחמן, תעבור בסופו של גבר.

יום שני הוא היום הקובע לאחזקת מניות של קרן ה-REIT האמריקנית Equity 1 שבשליטת גזית גלוב לצורך קבלת דיבידנד בסוף החודש.

ספקית התקשורת והתוכן הנורבגית Altibox בחרה בפתרונות הוידאו על-פי דרישה (VOD) ומוזאיק של הרמוניק .

אינטרנט זהב ו סמייל תקשורת 012 הודיעו על קיום אסיפות בעלי מניות ב-12 באוקטובר. על הפרק, בין היתר, מינוי דירקטורים.