סוף לרומן? אנליסט ומאיר דלאל עומדים בפני פרידה

חברת הברוקרים שוקלת סגירת פעילות החיתום, שהכנסותיה צנחו אשתקד ב-90% ■ החברה, בה מחזיק דלאל 35%, פועלת כשנתיים וחצי

שנתיים וחצי לאחר כניסתה של חברת אנליסט לפעילות חיתום משותפת עם מאיר דלאל, מנהלה לשעבר של זרוע החיתום של לאומי ושות', שוקלת חברת הברוקרים את סגירת הפעילות - כך נודע ל"גלובס". דלאל, המחזיק ב-35% מחברת אנליסט חיתום, עוזב זמן קצר לאחר מינוי איציק שנידובסקי למנכ"ל אנליסט ביולי האחרון.

מאיר דלאל הכחיש כי בכוונתו לעזוב את תפקידו.

דלאל חבר לאנליסט במפתיע באמצע 2006, לאחר שכיהן במשך שמונה שנים כמנכ"ל לאומי ושות' שבבעלות בנק לאומי, שהובילה את שוק החיתום באותם ימים לצד פועלים IBI. הוא נחשב לבעל ניסיון רב, ובראיון שהעניק ל"גלובס" לפני כשלוש שנים, הצהיר דלאל, "גם אם הייתי על הירח, הייתי יכול להקים שם חברת חיתום".

לאחר הצטרפותו לאנליסט, היו מי שהעריכו כי סגנונו האגרסיבי ודמותו הססגונית של דלאל לא יתיישבו עם התדמית הסולידית של בית ההשקעות.

ואולם, שיתוף הפעולה החל ברגל ימין, וחברת החיתום של אנליסט הפכה במהירות לשחקן מרכזי בשוק, כשהיא נהנית מהרוח הגבית של הגאות בשוק ההנפקות. ב-2006 זינקו הכנסות אנליסט מתחום החיתום ב-140% ל-12.3 מיליון שקל, והיוו כ-8% מהכנסות הקבוצה. ב-2007 המשיכו ההכנסות לצמוח ל-29 מיליון שקל (13% מההכנסות), כשהחברה מעורבת בגיוסים בהיקף 17.2 מיליארד שקל.

מצב השווקים הכריע

אלא, שמאז תחילת 2008 סבלה אנליסט חיתום, בדומה לרוב גופי החיתום המקומיים, מירידה חדה בהכנסותיה על רקע מצבם של שוק ההון ושוק ההנפקות. ב-2008 כולה קטנו הכנסות החברה בכ-90%, ובמחצית הראשונה של 2009 התרמה פעילות החיתום הכנסות של כ-500 אלף שקל בלבד.

בראיון שהעניק בחודש שעבר אלון אגושביץ, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אנליסט, ל"גלובס" הוא התייחס לטענות לפיהן דלאל "דוחף" לתיקים ולקופות של אנליסט סחורה שהוא משווק בהנפקות. "מאיר לא שונה מכל החתמים האחרים. אנחנו שקטים כי אנו יודעים שבחירת ההשקעות שלנו נעשית בצורה מקצועית", אמר.