מי המנצח הגדול מקריסת ליהמן ברדרס - ברקליס או נומורה?

בנק ברקליס הבריטי רכש את החלק של ליהמן בצפון אמריקה ובכך הפך לבנק ההשקעות מהליגה הראשונה ■ נומורה אשר רכש השקעות של ליהמן באירופה ואסיה עדיין לא נחשב למותג חזק בארה"ב

הדעה הרווחת גורסת כי ברקליס היה המנצח העיקרי מקריסת ליהמן ברדרס. כאשר הבנק היפני נומורה , אשר רכש השקעות של ליהמן באירופה ואסיה, ייאבק כדי להצליח ברכישות החדשות שלו. היום, מעמדו של ברקליס לא איתן כמו שרבים חושבים. מצד שני, מעמדו של נומורה היפני לא גרוע כפי שנהוג לחשוב.

אין ספק שלברקליס הייתה עסקה יוצאת מן הכלל. הוא רכש את החלק של ליהמן בצפון אמריקה ובכך הפך לבנק ההשקעות מהליגה הראשונה.

הרכישה של ליהמן העניקה לברקליס קפיטל, חטיבת ההשקעות של הבנק, מעמד מרכזי בשוק הסחורות וההכנסות הקבועות. ברקליס שילש את הכנסותיו מהכנסות קבועות וסחורות ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך, הוא הצליח לצאת בשלום מהמשבר ללא צורך בסיוע ישיר מהממשלה הבריטית.

ברקליס עדיין ניצב מול אתגרים לא פשוטים; אחד האתגרים העיקריים יהיה שמירה על הרווחים מן ההכנסות הקבועות. אחרי התאוששות מהמשבר, יחזרו הבנקים היריבים לתחרות על שולי הרווח ונתח שוק. מצב זה יאלץ את ברקליס לחזור ולהתמקד בחיזוק מעמדה באפיק המנייתי, במיזוגים ורכישות ובבניית קבוצות השקעה באירופה ובאסיה - דבר שלקח לבנקים אחרים כמו דיוטשה בנק וקרדיט סוויס כעשור.

נומורה, ניצב מול אתגרים רבים, כאשר רכישותיו מליהמן באירופה ואסיה מהווים פלטפורמה מבטיחה לבניית נוכחות משמעותית בארה"ב. נומורה עדיין לא נחשב למותג חזק בשוק האמריקני וזה מקשה עליו את ההתרחבות. בנוסף, הבנק מתמודד עם אתגרים תרבותיים לשילוב עובדי ליהמן לשעבר עם עובדי הבנק, שהיום רובם גברים יפנים.

אז מי הוא המנצח הגדול מקריסת להיהמן? נחכה ונראה, ימים יגידו.