סקר TIM לחודש אוגוסט: מאקו ויד2 עקפו את נענע10; פייסבוק רביעי בדירוג

ספורט5 מזנק ב-28.6% ומצמצם פערים מ-ONE ■ "גלובס" הוא האתר הכלכלי הנקרא ביותר ממקומות העבודה, עם זינוק של 34% לשיעור חשיפה שבועי של 18.4% ■ האינטרנט הישראלי כ"צ'יר-לידר" של הטלוויזיה: התחזקות Mako - בזכות "כוכב נולד" ■ נענע10, שמצוי בשפל של כשנה וחצי, עשוי להתאושש בחודש הבא בזכות "הישרדות"

פייסבוק הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל - כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר לחודש אוגוסט, המודד את הרייטינג באתרי האינטרנט בישראל. שיעור החשיפה השבועי של פייסבוק עלה ב-2.3% ל-51.7%, והוא עקף את יו-טיוב, שדורג במקום ה-5 עם שיעור חשיפה שבועי של 51.5%.

בין האתרים שהציגו את הגידול החד ביותר נמצא אתר יד2, שזינק באוגוסט ב-16.9% והתברג למקום ה-6 עם שיעור חשיפה שבועי של 30.3%. גם mako, אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת, הציג גידול של 6.1% ודורג במקום ה-7. התחזקות זו של Mako התרחשה על רקע שידור גמר "כוכב נולד", כאשר מדובר ברייטינג הגבוה ביותר מאז שעלה Mako לאוויר, לפני כשנה.

המפסיד הגדול של החודש הוא נענע10, שאיבד 14.2% לשיעור של 27.8%, והידרדר למקום ה-8. גם אתר הבית של רשת חוזר להיחלש - איבד כ-10% והידרדר למקום ה-20 עם שיעור חשיפה שבועי של 13.7%.

אתר נוסף שנחלש החודש הוא דפי זהב, שאיבד 11.8% לשיעור חשיפה שבועי של 17.8% (מקום 14), בהשוואה לשיעור חשיפה של 21.6% למתחרה b144 (מקום 12).

בקרב שלישיית האתרים הגדולים בישראל נרשמה היחלשות קלה בחודש אוגוסט, אך היא נותרת ללא שינוי: גוגל (90.9%), וואלה (66.8%) ו-ynet (כ-57.1%). אתר תפוז ו-msn שומרים על יציבות, עם שיעור חשיפה שבועי של 21.9% ו-19.8% בהתאמה.

בגזרת אתרי הספורט נרשמת דרמה קלה, כאשר אתר ספורט5 מזנק ב-28.6% לשיעור חשיפה שבועי של 14.9%. כך, מצליח ספורט5 לצמצם את הפער מהמתחרה ONE, שהתחזק ב-0.7% בלבד לשיעור של 15.2%. הפער בין שני אתרי הספורט המובילים עומד על 11 אלף גולשים בלבד.

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הכלכלי המועדף בקרב הגולשים ממקומות העבודה באוגוסט 2009, והוא רושם זינוק של 34% לשיעור חשיפה שבועי של 18.4% (מקום 7), לפני "דה מרקר" עם 16.6% בלבד.

בגלישה הכללית שומר "גלובס" על יציבות, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.7%, בהשוואה ל-16.5% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים - כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה והפיננסים הפופולרי ביותר בישראל.

סקר TIM של TNS טלסקר לחודש אוגוסט הוא הסקר ה-43 במספר, והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר טים אוגוסט 2009

סקר טים אוגוסט 2009