דדי פרלמוטר מתקדם צעד נוסף בפירמידה של אינטל

יהיה אחראי על פיתוח המעבדים ■ סגן הנשיא פט גלסינגר פורש לטובת תפקיד בכיר ב-EMC

באינטל צפויים להתרחש בקרוב שינויים פרסונליים שישפיעו על קידום הישראלי הבכיר בקבוצה, דדי פרלמוטר. לפי פרסום ב"ניו יורק טיימס", צפוי פט גלסינגר, סגן נשיא בכיר ומנהל שותף של קבוצת המוצרים של אינטל לסביבה הארגונית, לעזוב את ענקית השבבים.

התפקיד של גלסינגר, אחד המועמדים לרשת בבוא היום את כיסא המנכ"ל, פול אוטליני, יתחלק כעת בין שני סמנכ"לים בכירים - פרלמוטר, שאחראי על קבוצת המוצרים הניידת של ענקית השבבים ושון מלוני, סמנכ"ל בכיר למכירות ולשיווק.

פרלמוטר יקבל כעת סמכויות נוספות. עד כה, הוא היה אחראי על עסקי המוצרים הניידים של אינטל, שכוללים בעיקר את המעבדים עבור המחשבים הניידים. לחטיבה זו היו ברבעון האחרון מכירות של 3.5 מיליארד דולר. חלק נוסף בתפקידו של פרלמוטר כולל גם אחריות על הפיתוח הטכנולוגי של הארכיטקטורה בחברה. כעת, יקבל פרלמוטר גם אחריות על פיתוח השבבים עבור כל מוצרי אינטל.

פרלמוטר הוא אחד מהמועמדים הבולטים להפוך למנכ"ל אינטל, ובקבלת הסמכויות הנוספות כעת אפשר לראות התקדמות בדרך זו.

את דרכו באינטל החל פרלמוטר לפני 29 שנה, אז היה אחראי במסגרת ניהול מרכז הפיתוח בישראל לפיתוח מעבד הסנטרינו ולשינוי החשיבה של אינטל למעבדים מרובי ליבות שבהם מופנית תשומת לב לצריכת אנרגיה ולא רק לביצועים.

בראיון ל"גלובס" לפני כשנה אמר פרלמוטר כי "לא חשבתי שאגיע אפילו קרוב לאיפה שאני היום. לא הייתי מצפה להיות בעמדת השפעה כל-כך בכירה. אם היו שואלים אותי לפני 20 שנה אם זה מה שיהיה, הייתי צוחק. לא היו כאן קפיצות דרך, זה כלל הרבה דם, יזע ודמעות. אהיה שקרן אם אגיד שתכננתי את זה לפני הרבה שנים והתוכנית הצליחה. זה לא הלך ככה".

לגבי ההמשך והאפשרות שיהיה המנכ"ל הבא, אמר: "אני תמיד מנצל את המקסימום מכל ג'וב שאני עושה. אני לא יודע מה הלאה, וזה גם לא מדיר שינה מעיניי. יש מספר גדול של הזדמנויות בפני בשנים הבאות ואם זה לא יהיה דבר אחד - אז זה יהיה דבר אחר".

גלסינגר הוא אחד מוותיקי החברה, אליה הצטרף לפני 30 שנה. הוא ניהל את מעבדת המחקר של אינטל והיה למשך תקופה סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. בתפקידו האחרון היה אחראי על הובלת המוצרים הארגוניים של החברה, ובעיקר השרתים - התחום הגדול ביותר של אינטל שהניב לה הכנסות של כ-4.3 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, יותר ממחצית מההכנסות הכוללות שלה.

ההערכות הן כי גלסינגר יתמנה לתפקיד בכיר בענקית ניהול מוצרי האחסון, EMC.