ברזיל קוראת להקפאת הסחר החופשי בין המרקוסור לישראל

זאת, "עד שישראל תסכים להקמתה של מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967" ■ כך מדווח אתר "פלסטין מוניטור" ■ המרקוסור הוא גוש מסחרי שחברות בו המדינות ארגנטינה, ברזיל, פרגוואי, אורוגוואי וונצואלה

הועדה ליחסים בינלאומיים ולביטחון לאומי בקונגרס הברזילאי המליצה שלא לאשרר את הסכמי הסחר החופשי (FTA) בין מרקוסור וישראל, "עד שישראל תסכים להקמתה של מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967". כך מדווח אתר "פלסטין מוניטור".

מרקוסור (בספרדית: MercoSur - Mercado Común del Sur) הוא גוש מסחרי שחברות בו המדינות ארגנטינה, ברזיל, פרגוואי, אורוגוואי וונצואלה. מטרתו הסרת ההגבלות על מסחר ותנועת אנשים בין המדינות המרכיבות אותו. מדובר באיזור הסחר החמישי בגודלו בעולם. על פי האתר הפלסטיני, ישראל ייצאה למרקסור סחורה בשווי 600 מיליון דולר ב-2006.

"ישראל השקיעה מאמצים רבים בנסיון לאשרר את הסכמי הסחר, כשהיא מתמקדת בעיקר בברזיל, הכלכלה הגדולה ביותר במדינות מרקוסור. ב-2005, אהוד אולמרט ביקר את נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה, כדי לקבל את תמיכתו לאישרור הסכמי הסחר. לפני כחודש, שר החוץ, אביגדור ליברמן, טס לברזיל כדי ללחוץ על ברזיל לאשר את ההסכם".