איש השיווק של ספטמבר: רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה

לוי זכה בתואר לאחר שביצע שורה של מהלכים שיווקיים שהשפיעו על שוק רשתות המזון ואילצו את המתחרים להגיב בהוזלות ובמבצעים

רמי לוי, בעלי רשת המזון "רמי לוי שיווק השקמה", נבחר על-ידי חברי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש ספטמבר 2009.

לוי זכה בתואר לאחר שביצע שורה של מהלכים שיווקיים השנה, אשר השפיעו עמוקות על שוק רשתות המזון ואילצו את המתחרים - ובהם הרשתות הגדולות והמבוססות - להגיב בהוזלות מחירים נקודתיות ובמבצעים ארוכי-טווח.

לוי החל את דרכו העסקית בשלהי שנות ה-70 כחייל משוחרר, עם פתיחת חנות אחת בשוק מחנה-יהודה בירושלים, בה מכר סחורה במחירים סיטונאיים לצרכנים פרטיים. כיום הוא חולש על רשת של 16 חנויות "רמי לוי שיווק השקמה" ברחבי הארץ, מפעיל זרוע פיתוח נדל"ן ובעל רשת נוספת של 4 חנויות לביגוד והנעלה. בעסקיו מעסיק לוי למעלה מ-2,000 עובדים.

במאי 2007 הנפיק לוי את "שיווק השקמה" בבורסה בתל-אביב, וכיום החברה נמצאת ברשימת החברות של מדד תל-אביב 100.

אחד המבצעים השיווקים המדוברים של השנה היה מכירת קילוגרם עוף בשקל אחד בלבד, מבצע שהצית מלחמת מחירים בין רשתות השיווק - לשמחת הקונים. עם התבררות מימדיו של המשבר הכלכלי שמר לוי על אסטרטגיית המחירים המוזלים והמשיך להנהיג מבצעים נוספים: מצות בשקל בחג הפסח, חומוס וקבב בשקל ביום העצמאות ועוד.

הדו"חות הכספיים האחרונים שהציג רמי לוי מוכיחים כי הרשת נהנית מפופולריות: במחצית השנה עלה היקף המכירות ב-34.5% ל-610.9 מיליון שקל. מכירות המותג הפרטי של הרשת עלו בכ-40% לסך של 13 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-26.5% לסך של 18 מיליון שקל, ואילו הרווח במחצית כולה הסתכם ב-32.7 מיליון שקל - עלייה של 39% לעומת המחצית המקבילה.