4 סטארט-אפים עם קשר ישראלי קטפו את כל פרסי טק-קראנץ'

בפרס הראשון זכתה RedBeacon, שאמנם יושבת בארה"ב אך הוקמה על ידי 3 יזמים יוצאי גוגל: איתן אנדרסון, אהרון לי והישראלי ירון בינור

תחרות הסטארט-אפים היוקרתית שמפיק הבלוג הטכנולוגי הפופולרי TechCrunch, זו השנה השלישית ברצף, הסתיימה אתמול (ג') בקליפורניה, והפעם - הנציגות הישראלית הדלה באופן יחסי הצליחה להשאיר חותם לא מבוטל. 4 חברות ישראליות, או עם קשר מסויים לישראל, קטפו את כל הפרסים. 50 החברות הללו נבחרו בקפידה מרשימה ארוכה של למעלה מ-1,000 חברות. בכנס שנערך בשנה שעברה, יש לציין, הציגו על הבמה 7 חברות ישראליות.

בפרס הראשון זכתה RedBeacon, שיושבת בארה"ב והוקמה על ידי 3 יזמים יוצאי גוגל: איתן אנדרסון, אהרון לי והישראלי ירון בינור. RedBeacon מפתחת מערכת לוקלית, המאפשרת לצרכנים המחפשים אחר שירות לוקלי, להתקשר בקלות עם נותני השירות באמצעות האינטרנט. המצגת שהציגה החברה התבססה על דוגמה חיה - המציגים הזמינו עוגות מעל הבמה, ותוך כדי הפרזנטציה, נכנסו שליחים לאולם עם המוצר המבוקש.

השפעות המשבר הפיננסי נראה השפיעו על האווירה בכנס השנתי. בסיום היום הראשון, ירון אורנשטיין, יזם אינטרנט ועורך משותף של הבלוג the co.il, כתב בבלוג שלו כי "הרשו לי להתחיל מהשורה התחתונה: אכזבה!". לדבריו, "לא הייתה אווירה של משבר באוויר, אך מצד שני גם האנרגיה החיובית המאפיינת כל כך סטארט-אפים אינטרנטיים לא הייתה. הכול התנהל על מי מנוחות והמצגות היו, ברובן, משעממות".

גם איילת נוף, מייסדת ומנכ"לית חברת בלונד 2.0, המתמחה במיתוג, שיווק ובעיצוב דעת קהל, סיפרה ל"גלובס" כי "היו פחות אנשים מאשר בשנה שעברה. ממה שאני שמעתי, אנשים היו משועממים. רוברט סקובל (בלוגר טכנולוגי, נ"פ) הודה כי הוא השתעמם ממה שהוא שמע, וזו הסיבה מדוע הוא היה רוב הזמן בלובי, ושוחח עם אנשים. נראה שאין הרבה מאוד חדשנות השנה".

חברות ישראליות נוספות שהצליחו להרשים את חבר השופטים הן Trollim, שזכתה בתואר הסטארט-אפ הבינלאומי הטוב ביותר, ו-Threadsy, שהתברגה ל-6 הסטארט-אפים הפיינליסטים. Trollim הוקמה על ידי רז אלון ואריק פילסטיין, והיא מפתחת פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת למתכנתים ומפתחים להתחרות זה מול זה, ולהבליט את כישוריהם. Threasday, שהוקמה על ידי רוב גולדמן והישראלי אודי ניר, מציעה כלי העושה אגריגציה של שירותים חברתיים כגון טוויטר ופייסבוק לזרם מידע אחד, ומאפשר לגלות מידע נוסף על החברים.

פילסטיין סיפר ל"גלובס": "לא יכולנו לחשוב על משהו יותר טוב. כבר פנו אלינו גופים פיננסיים והחברה זכתה להרבה מאד תשומת לב - גולשים חדשים נרשמו לאתר, ונוצר באזז אמיתי ברשת. הכנס הזה הקפיץ אותנו שנה וחצי קדימה, ואנחנו צופים שיקרו מהלכים חשובים בחברה, בתקופה המאוד קרובה". החברה יושבת ברעננה וגייסה עד כה סכום של 300 אלף דולר ממשקיעים פרטיים.

גם הפעם, חביבת הקהל הייתה חברה בעלת קשר לישראל - AnyClip, שהוקמה על ידי אהרון כהן, נייט ווסטהיימר, מיכאל שולהוף ואראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP. החברה, שמפתחת מנוע חיפוש לקטעי וידיאו קולנועיים ספציפיים, יושבת בארה"ב אבל מחזיקה במרכז פיתוח ישראל, והקרן המעורבת בה היא JVP הישראלית. גם השנה, על פי ההערכות, הקהל הישראלי סייע בבחירת הנציגה החביבה, כאשר ההצבעה נעשתה באופן מקוון, ואיפשרה לבאי הכנס להשפיע על התוצאות.

בין מצגת אחת למשנה, היו גם כמה הכרזות משמעותיות של חברות האינטרנט הגדולות. פייסבוק הודיעה על פיצ'ר חדש הקרוי פייסבוק פרוטו-טייפ, המאפשר למשתמשים לעצב בעצמם את חוויית המשתמש שלהם ברשת, כמו גם על העובדה שמעכשיו, היא עוברת לתזרים הכנסות חיובי, ומספר המשתמשים שלה עומד על 300 מיליון איש.

גוגל השיקה בכנס באופן רשמי את Google Fast Flip, המאפשרת לעשות חיפוש ויזואלי בשירות גוגל ניוז, וגם מיקרוסופט לא פיספסה את ההזדמנות להצהיר על פיצ'ר של חיפוש ויזואלי במסגרת מנוע החיפוש החדש שלה בינג, המאפשר לקבל תוצאות חיפוש המוצגות על ידי גלריית תמונות.

התיזמון של הכנס לא היה יכול להיות יותר מוצלח עבור מייקל ארינגטון וג'ייסון קלאקאניס, שמפיקים את הכנס השנתי - הסטארט-אפ Mint, שזכה במקום הראשון בכנס שהתקיים ב-2007, הודיע כי הוא נרכש על ידי Intuit, תמורת 170 מיליון דולר. הזוכה של השנה שעברה, Yammer, הודיעה על גיוס של 5 מיליון דולר. עכשיו נותר לראות האם הכנס הזה ישפיע באופן חיובי גם על הנציגות הישראליות, ובפרט על Trollim הישראלית, שזכתה בפרס יוקרתי ביותר.