נפתח הסניף הראשון של בנק הפועלים ללקוחות מידלמרקט

ב-2010 צפויים להיפתח עוד 20 סניפים מסחריים, בהשקעה כוללת של 25 מיליון שקל ■ הקמת הסניפים נועדה להגדיל את יכולות הפועלים בתחום המידלמרקט, שבו ללאומי יש יתרון

בנק הפועלים ישיק עד סוף 2009 חמישה סניפים ייעודיים ללקוחות הבנקאות המסחרית (לקוחות מידלמרקט עם מסגרת אשראי של עד 80 מיליון שקל), כפי שפורסם ב"גלובס" במארס האחרון. במהלך 2010 תיבחן הקמת 20 סניפים נוספים בהשקעה כוללת של 25 מיליון שקל. הסניף הראשון נפתח אתמול (ג') באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים.

חלק מהסניפים שייפתחו בעתיד ימוקמו בתוך סניפים קמעונאיים רגילים ויישענו על התשתית שלהם, אך מבחינה בנקאית יפעלו באופן עצמאי, ויהיו להם כניסה והנהלה נפרדות. ההחלטה להקים סניפים מסחריים נועדה להגדיל את יכולות בנק הפועלים בתחום המידלמרקט, שבו ללאומי יש יתרון על הפועלים. הרחבה בפריסת הסניפים היא חלק מהמאמץ שמוביל המנכ"ל החדש ציון קינן לגיוס לקוחות עסקיים חדשים ולהרחבת פעילות הלקוחות הקיימים.

"מתכונת הפעילות החדשה שאנו מיישמים עם השקת הסניפים החדשים תאפשר למנהלי קשרי הלקוחות ולבנקאים העסקיים בסניף להעלות את רמת השירות", אמר ציון קינן, מנכ"ל הבנק. "עדיין מוקדם להכריז על סיומו של המשבר, אבל יש סימנים חיוביים מהסקטור העסקי. כעת אנו בונים את מערך השירות שיהווה את התשתית העתידית של הבנק בתחום".

חבר מביא חבר

הסניפים המסחריים יפעלו ברציפות עד שעה 15:15 (בימי חמישי עד 16:30). בכל סניף יעבדו 7-15 מתמחים שייתנו מעטפת שירותים מלאה ללקוחות מסחריים, וביניהם שירותי מכירה, גיוס לקוחות, פאסיבה, ייעוץ השקעות לנוסטרו של חברות וסחר חוץ. מעבר לשירותים הרגילים, יהיו בסניפים האלה גם מומחים לסחר חוץ ויועצי השקעות. כמו כן, יפעיל הפועלים חברת בלדרים מאובטחת שתאפשר ללקוחות להפקיד ולמשוך מזומנים בסכומים גבוהים. הסמכות למתן אשראי תישאר אצל צוות המק"ל (מנהלי קשרי הלקוחות) במרכז העסקי ולא תועבר לסניפים.

במכתב לקראת ראש השנה ששלח קינן לעובדים הוא הודיע כי גיוס לקוחות חדשים לבנק הוא יעד מרכזי מבחינתו. "לאחר חג הסוכות נשיק מבצע 'עובד מביא חבר'. תחשבו על כל אותם מכרים שעוד לא הצטרפו לבנק ותציעו להם להצטרף", כתב קינן.