הסיבוב של נתן חץ אצל כצמן: רווח של כ-20 מיליון שקל

חברת ההשקעות אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, השלימה מכירת מחצית ממניות גזית גלוב שהוקצו לה בחודש יוני האחרון. המימושים, שבוצעו בשבועיים האחרונים, יניבו לאלוני חץ רווח הון של כ-20 מיליון שקל ברבעון השלישי.

המניות נמכרו לגזית אינק, החברה האם של גזית גלוב, שהפיצה אותן הלאה במסגרת שלוש עסקאות שבוצעו מחוץ לבורסה. לאחר סדרת המימושים הזו מחזיקה אלוני חץ ב-1.81% ממניות גזית גלוב.

בחודש יוני האחרון הקצתה חברת הנדל"ן גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, 4.7 מיליון מניות לאלוני חץ במחיר של 23 שקל למניה. לאלוני חץ ניתנה אופציה למכור את מחצית המניות לגזית אינק, תוך שנה בהתראה של 10 ימים, לפי שער המניה הממוצע בבורסה באותם ימים. את יתרת המניות תוכל אלוני חץ לממש החל מדצמבר הקרוב באמצעות מכירה בבורסה של המניות, בכפוף למגבלות שנועדו למנוע לחץ על מחיר המניה.

מאז הודיעה על ההקצאה, עלתה מניית גזית גלוב ב-37.7% והיום היא טיפסה ב-5.5% נוספים. גזית גלוב נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, ולאחרונה היא עקפה את אפריקה ישראל שאיבדה למעלה ממחצית משוויה בשבועיים וחצי האחרונים.

מוקדם יותר השבוע זכתה מניית גזית גלוב להעלאת המלצה משי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי. ליפמן, שהעלה את ההמלצה ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-40.5 שקל (עלייה של 29.8%), מציין כי "החברה מציגה תוצאות משופרות על אף המשבר, ולהערכתנו עד סוף 2009 לא צפויות ירידות ערך נוספות, ולפחות היציבות תישמר". לאלוני חץ אחזקות גם בחברות הבנות של גזית גלוב, FCR (13.8%) ואקוויטי וואן (7%).