היקס מציע 25% ממניות ליברפול עבור 100 מיליון ליש"ט

איש העסקים האמריקני, שמחזיק ב-50% מהמועדון, מינה את בנק ההשקעות מריל לינץ' למצוא עבורו "רוכש מהמזרח-התיכון" ■ היקס וג'ורג' ג'ילט רכשו את המועדון לפני כשנתיים עבור 350 מיליון ליש"ט

דווקא אחרי שהיה חתום על אחת מהעסקאות הכלכליות המשמעותיות בתולדות ליברפול - הסכם חסות של 80 מיליון ליש"ט לארבע שנים עם בנק ההשקעות סטנדרד צ'רטרד - מגביר הבעלים האמריקני טום היקס את מאמציו למכירת חלקו במועדון.

היקס מינה את בנק ההשקעות מריל לינץ' למצוא רוכש במזרח התיכון שייקח 25% מהמניות, עבור סכום של 100 מיליון ליש"ט. היקס מחזיק ב-50% המועדון, בעוד שאת יתר 50% מחזיק איש העסקים האמריקני ג'ורג' ג'ילט.

אחד הדברים שמקשים על היקס את ההתנהלות הוא ההלוואה שנטלו הצמד לרכישת המועדון. רק לפני כשלושה חודשים הגיעו היקס וג'ילט להסכם עם הבנקים וואקוביה ורויאל בנק אוף סקוטלנד על תוכנית מימון מחדש להחזר ההלוואה אותה לקחו על מנת לרכוש את המועדון. השניים רכשו את הקבוצה האנגלית לפני שנתיים בעבור כ-350 מיליון ליש"ט, ומשלמים מדי שנה על ההלוואה ריבית בסך של כ-36 מיליון ליש"ט. אותה ריבית היתה הגורם המרכזי להפסד של Kop Football Holdings, חברת האחזקות שבאמצעותה מחזיקים היקס וג'ילט את ליברפול, שב-2008 הסתכם ב-42.6 מיליון ליש"ט.