מתנה לחג: עוד 140 אלף אירו לקופה של הפועל תל-אביב

פתיחה חלומית להפועל תל-אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית סידרה לה 1-2 על סלטיק ובנוסף את הבונוס של אופ"א עבור ניצחון ■ עד כה צברו העונה האדומים 1.14 מיליון אירו מבונוסים באירופה

הפועל תל אביב ממשיכה את מסע ההצלחות של בליגה האירופית, אחרי שניצחה הערב (ה') את סלטיק הסקוטית בפתיחת שלב הבתים 1-2. בכך מבטיחה לעצמה הפועל את הבונוס שמעניקה אופ"א על ניצחון בשלב הבתים - 140 אלף אירו. בנוסף, להפועל כבר מובטח סכום של מיליון אירו מעצם ההעפלה לשלב הבתים.

כדי לקדם את הליגה האירופית החליט השנה ארגון הכדורגל האירופי להגדיל את הבונוסים הכספיים לקבוצות. מלבד בונוס על ניצחון, מעניקה אופ"א 70 אלף אירו עבור תיקו בשלב הבתים. שתי הקבוצות מכל בית שיעפילו לשלב הנוק-אאוט בתום שישה משחקים יזכו בבונוס של 200 אלף אירו כל אחת. בנוסף, כל אחת מהקבוצות שמשתתפות במפעל זוכה גם לחלק מה-Market Pool, החלק היחסי עבור זכויות שידור של המשחקים. הפועל, אגב, צפויה ליהנות מנתח גבוה יחסית מאחר שהיא שובצה לבית עם שתי קבוצות אטרקטיביות - המבורג (שתארח את הגמר) וסלטיק. בשונה מהצ'מפיונס ליג, אופ"א מאפשרת לקבוצות המארחות למכור שילוט ופרסום במשחקי הבית שלהן ובכך להגדיל את ההכנסה.

פרט מעניין שקשור למשחק היה ההעברת הזכויות מחברת צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות השידור של הליגה האירופית, לערוץ הספורט. מאחר שהרגולטור מחייב לשדר את הקבוצות הישראליות בשלב הבתים בערוצים פתוחים, חיפשה חברת צ'רלטון גוף שיסכים לרכוש את השידורים. אחרי שערוץ 1 הודיע כי הוא לא מעוניין לשדר משיקולי תקציב, נותר למעשה ערוץ הספורט הגוף היחיד שהביע עניין בזכויות, ולאחר מו"מ שנמשך ביממה האחרונה סוכם על מכירת הזכויות והמשחק שודר בערוץ ספורט 5.

עם זאת, סיכוי גבוה מאוד שכבר במשחק הבא של האדומים במסגרת האירופית - ב-1 באוקטובר מול המבורג - תוכל צ'רלטון לשדר את המשחק בערוצים שלה (ספורט 1 וספורט 2), זאת בעקבות המודל המחודש שצפויה מועצת הכבלים להציע בעניין ערוצי הספורט, ושאמור להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

חגיגה באירופה? שהפועל תחגוג בליגה