שוקי העולם מסכמים שבוע: מדד פוטסי עלה ב4.1%

יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת ■ בסיכום שבועי: מדד קאק טיפס ב-4.7% ומדד דאקס הוסיף 2.5% ■ באסיה; מדד הנג-סנג עלה ב-3.7% וסידני הוסיפה 2.4%

שוקי אירופה ננעלו היום במגמה מעורבת והבורסות באסיה נסוגו היום (ו') מהשיא השנתי אותו השיגו אתמול, בעוד שחברת אייפול (Aiful) היפנית הודיעה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה וביקשה להשיג הסדר חוב עם נושיה. כמו כן, הבנק המרכזי של הונג קונג הזהיר כי התחרות בתחום המשכנתאות תפגע בבנקים המקומיים, מה שמוסיף לסנטימנט השלילי.

מדד ה-MSCI אסיה ירד ב-0.4% לאחר שזינק ב-68% מתחילת חודש מארס. המניות במדד נסחרות לפי מכפיל הון של 1.6 - המכפיל הגבוה מאז ספטמבר 2008. הראלי נתמך על-ידי עונת הדו"חות הכספיים הטובה שידעה היבשת, שכן לפי נתוני סוכנות בלומברג, מתוך 647 החברות המובילות שפרסמו את הדו"חות הרבעוניים, 225 הביסו את תחזיות האנליסטים המוקדמות ורק 138 פספסו את התחזיות.

מדדי המניות באירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר לונדון סיימה בעליות קלות, בעוד שפרנקפורט איבדה כ-0.5%. ברקע, ניצב החשש כי הראלי במניות היה מהיר מדי ורווחי החברות לא יצליחו להדביק את הפער. מדד ה-Dow Jones Stoxx 600 זינק ב-57% מתחילת מארס ומבחינת מכפילי הרווח המניות במדד נמצאות ברמה היקרה ביותר מזה כ-5 שנים.

"אני חושב שהעליות במניות היו בבחינת ראלי שוק דובי", אמר לסוכנות בלובמרג פיליפ ג'יזל, אסטרטג השקעות בכיר בבנק הבלגי פורטיס. "אנשים נעשו יותר מדי אופטימיים באשר להתאוששות הכלכלית והסנטימנט הפך להיות שוקי למדי. עם זאת, אני מעריך שמצפה לנו דרך קשה מכאן והלאה".

בסיכום יומי: מדד פוטסי עלה ב-0.17% ל-5,172 נקודות ■ מדד קאק איבד 0.2% ל-3,327 נקודות ■ מדד דאקס איבד 0.5% ל-5,702 נקודות.

בסיכום שבועי: מדד קאק עלה ב-4.7% ■ מדד פוטסי הוסיף 4.1% ■ מדד דאקס עלה ב-2.5%

בלונדון, מניית לוידס , ענקית המשכנתאות הבריטית, ירדה למרות שדיווחה כי היא מנהלת שיחות עם ממשלת בריטניה באשר ליציאה מתוכנית התמיכה בה בהיקף 426 מיליון דולר.

ד"ר רדי'ס , יצרנית התרופות השנייה בגודלה בהודו אשר נסחרת בלונדון, עלתה בעקבות דיווח בעיתון ההודי Economic Times כי ענקית התרופות גלקסו-סמית'-קליין מתכננת לקנות 5% ממניות החברה.

מניותיה של אייפול הובילו את הירידות ביפן. המניה צנחה בכ-27% לאחר שביקשה לדחות את תשלום החובות שלה. אייפול היא ספקית ההלוואות השלישית בגודלה ביפן, ונפילתה היום מחלחלת לענף כולו. כך, למשל, מניית טייקפוג'י (Takefuji), המלווה הרביעית בגודלה ביפן, נופלת בכמעט 10%. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הכניסה סוכנות הדירוג S&P את דירוג החוב של השתיים תחת מעקב עם השלכות שליליות.

מצבן של מניות הבנקים בהונג-קונג אינו טוב יותר היום משל מקבילותיהן ביפן. BOC איבדה גובהוכך גם Standard Chartered . זאת, לאחר שנגיד הבנק המרכזי בהונג קונג אמר כי הבנקים חתכו את ריביות ההלוואות שלהם "לרמה כזו שייתכן והם לא לקחו בחשבון את הסיכונים הנובעים מהריביות הללו". בכך, שיגר הנגיד אזהרה למערכת הבנקאית והעיב על סנטימנט המשקיעים.

בסיכום שבועי: מדד ניקיי עלה ב-0.1% ■ מדד שנחאי המשובל איבד 0.8%■ מדד הנג-סנג הוסיף 3.7% ■ סידני עלתה ב-2.4%