פתיחה מבטיחה לעונת הגשמים: שיא היסטורי לחודש ספטמבר

באזורים נרחבים בצפון ירדו משקעים של 30-40 מ"מ ■ דובר רשות המים: "כמויות אלה שוות לממוצע הרב-שנתי של החודשים ספטמבר-אוקטובר"

שנת תש"ע נפתחה בסערה כאשר באזורים נרחבים בצפון הארץ ירדו כמויות משקעים גדולות: בין 30 ל- 40 מ"מ. כמויות המשקעים הגדולות ביותר ירדו בצפון רמת הגולן (מאל רום בואך רכס החרמון) שם נמדדו 60 מ"מ. כך מסר דובר רשות המים, אורי שור.

לדבריו, כמויות משקעים אלה מהווים שיא היסטורי לחודש ספטמבר. מעולם לא נמדדו כמויות כה גבוהות בתקופה זו של השנה. למעשה כמויות אלו שוות לממוצע הרב שנתי של החודשים ספטמבר- אוקטובר גם יחד.

אזורים במעלה אגן ההיקוות של אגן הכנרת, אשר שם ירדו כמויות המשקעים הגבוהות, מהווים את מקורות נהר הירדן ולמשקעים היורדים שם חשיבות עליונה למשק המים.

לדברי שור, הגשמים הרבים אומנם לא גרמו עדיין לזרימות בנחלי הצפון (עקב הקרקע שהתייבשה במהלך חודשי הקיץ הארוכים) אבל תרמו מאוד לחקלאים. כמות הגשם שירדה בצפון רמת הגולן שוות ערך לשבועיים השקיה (דונם של מטע תפוחים צורך 3 קוב בכל השקיה).

עוד נמסר מרשות המים, כי גם מעל הכנרת עצמה ירדו גשמים שהסתכמו ב-10 מ"מ. מפלס הכנרת לא עלה ביממה האחרונה אולם גם הירידה שמאפיינת אותו בחודשים האחרונים נעצרה ביממה זו. יש לזכור שבסופי שבוע השאיבה מהאגם מוגברת עקב תעריפי החשמל הזולים, כך שיציבות במפלס בתקופה כזו שוות ערך לעלייה של 1 ס"מ.