ניאופרם מאשרת: אנחנו מתכוונים להתמודד על רכישת גולדשילד הבריטית

גולדשילד היא חברת תרופות בריטית המתמחה, כמו ניאופרם, בשיווק תרופות מרשם, תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה ■ שווי החברה הנוכחי הוא 244 מיליון דולר והערכות אנליסטים מדברות על מחיר של 330 מיליון דולר ■ על המו"מ פורסם לראשונה ב"גלובס"

דרכה של חברת התרופות הבריטית גולדשילד (Goldshield) לזרועותיה של משפחת פורר, בעלת חברת התרופות הישראלית ניאופרם, עדיין אינה בטוחה. ערב החג אמנם הודיעה גולדשילד כי חברת AIT, שבבעלות משפחת פורר ושהוקמה במיוחד עבור הרכישה, תרכוש את האחרונה תמורת 440 פני למניה ובמזומן.

צוות ההנהלה מחפש מימון

מחיר זה משקף לחברה הבריטית שווי של 162.1 מיליון ליש"ט (262 מיליון דולר, כמיליארד שקל) וזאת לאחר שמניית גולדשילד כבר עלתה ב-87% מתחילת השנה.

אך מאז ההודעה החליטו כמה חברי הנהלה בגולדשילד כי הם מביעים התנגדות להצעה של ניאופרם ובכוונתם להגיש הצעה נגדית. בהודעה שהוציאו חברי ההנהלה - רקש פטאל, קירטי פטאל, אג'י פטאל וראם סוואמי - נכתב כי "AIT פרסמה את הצעתה כשהיא מודעת לכך שצוות ההנהלה לעיל מתכנן לפרסם בעצמו הצעה לרכישת גולדשילד ולראיה יכול אותו צוות להעיד כי סיים תהליך של בדיקת נאותות וכי הוא מנהל מו"מ עם גורמים מממנים שיסייעו לו לרכוש את החברה". עוד נכתב בהודעה כי "צוות הניהול מאוד קרוב לבניית תוכנית מימון עבור הרכישה".

רקש פטאל מכהן כיום כמנכ"ל גולדשילד, אג'י פטאל מכהן כיום כראש חטיבת בריאות הצרכן הגלובלית של החברה, ראם סוואמי מכהן כסמנכ"ל הכספים של החברה ואילו קירטי פטאל משמש כמנהל בכיר בחברה.

בינתיים הודיעו היום שני דירקטורים חיצוניים בחברה - ניק וולאקוט (שגם עומד בראש הוועדה החשבונאית של הדירקטוריון) ופול אדוורדס (שעומד בראש ועדת התגמולים של הדירקטוריון) - כי הם ממליצים לקבל את הצעת הרכישה של משפחת פורר. עם זאת, קבוצת המנהלים, המחזיקה 9.6% מהון החברה, שוקלת כעת להגיש הצעה משופרת.

נכון להיום, בעלת המניות הגדולה בחברה הבריטית היא קרן ההשקעות Schroder Investment Management (29.4%), בעוד בנק ההשקעות Barclays מחזיק בשיעור של 6.9% מהחברה. יתר בעלי המניות הם בני משפחת פטאל ושאר חברי ההנהלה.

ניאופרם: המימון לעסקה כבר סגור

ל"גלובס" נודע עוד כי אם תצא לפועל תוכנית הרכישה על ידי משפחת פורר, תחזיק המשפחה ב-96% מהחברה ללא שותפים ואילו המייסד אג'יט פטאל, שותפם לרכישה, יחזיק 4% מהחברה. כלומר על המשפחה להביא לעסקה מעל 200 מיליון דולר במזומן וזאת בהנחה שלא תידרש לשפר את הצעתה. בנק ההשקעות רוטשילד מוביל את העסקה ואף אחראי על גיוס המימון לה. בניאופרם מסרו כי המימון לעסקה כבר סגור ואין כוונה להכניס לחברה עוד שותפים.

גולדשילד, המייצרת ומשווקת תרופות ללא מרשם ותוספי מזון למיניהם, הוקמה לפני 18 שנה בידי אג'יט פטאל, קירטי פטאל ושיין גוגרלי. עד לשנת 1998, השנה שבה הונפקה לראשונה בשוק ההון הבריטי, מימנה החברה את פעילותה מגיוס הון אחד ויחיד ששוויו היה 1.8 מיליון ליש"ט - משהו כמו 3 מיליון דולר.

לפי הודעת החברה מהיום, מחיר הרכישה משקף פרמיה של 36% על מחיר המניה ביום סגירת המסחר בתאריך 23 ביוני, אז הודיעה גולדשילד לראשונה כי קיבלה הצעות לרכישתה. יש לציין כי זהו מחיר גבוה מזה לפיו נסחרה החברה בשנים האחרונות, גם טרם המשבר הכלכלי.

"אנו מאוד נרגשים לתמוך ולהשקיע בשלב הבא של ההתפתחות של גולדשילד. השילוב בין המוצרים והעובדים של החברה לבין ההון שאנו מביאים עימנו, כמו רשת ניסיון ומומחיות, יספק לנו הזדמנויות הולכות וגדלות עבור החברה", ציין דובר של משפחת פורר בהודעה.

גולדשילד הפכה לרווחית שנתיים לאחר הקמתה וכיום היא מגלגלת מחזור הכנסות שנתי של 98.4 מיליון ליש"ט (163.3 מיליון דולר, נכון לשנה הפיסקאלית שהסתיימה במארס האחרון) ורווח נקי שנתי של 13.9 מיליון ליש"ט (23.1 מיליון דולר, שולי רווח של 14%). בדומה לחברות אחרות בתחום, נהנית גולדשילד גם מתזרים חיובי מפעילות שוטפת ואשתקד הוא עמד על 14 מיליון ליש"ט.