משפחת פורר בדרך לרכישת חברת גולדשילד ב-1.8 מיליארד שקל

ל"גלובס" נודע כי בעלת קבוצת ניאופארם הגישה הצעה לרכישת חברת התרופות הנסחרת בבורסה של אנגליה ■ מחזור המכירות של גולדשילד, העוסקת בייצור ומכירה של תרופות מרשם ותוספי מזון, הוא כ-100 מיליון פאונד

משפחת פורר, בעלת קבוצת ניאופארם, בדרך לרכישת חברת גולדשילד הבריטית ב-1.8 מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס".

גולדשילד היא חברת תרופות בינלאומית הנסחרת בבורסה של אנגליה. החברה, שנוסדה על-ידי אג'יט פאתל בתחילת שנות ה-90, עוסקת בייצור ומכירה של תרופות מרשם, OTC ותוספי מזון.

כפי הנראה גם המנכ"ל הקודם של חברת גולדשילד יצטרף למשפחת פורר בהצעת הרכש.

במהלך השנים ביצעה החברה רכישות רבות של מוצרים גנריים ייחודיים שונים מחברות רב-לאומיות כמו פרוקטר אנד גמבל , GFK ואחרות, וכיום היא מחזיקה במעל 100 תרופות. בין היתר מחזיקה החברה במותג הדיאטה הנמכר ביותר באנגליה בשם לייפובנג.

מחזור המכירות של החברה עומד על כ-100 מיליון פאונד עם EBITDA של כ-28 מיליון פאונד.

מניית גולדשילד (סימול GSD.L) טיפסה היום בלונדון ב-5.25% למחיר של 400 ליש"ט.

מדובר בעסקת ענק בתחום התרופות. נדיר מאוד לראות חברה ישראלית מבצעת רכישה בסדר גודל כזה, ולמעשה גם כאשר חברה ישראלית בתחום נרכשת, נדיר שמגיעים לסכומים הללו.

לשם השוואה, העסקה שבה נרכשה חברת אומריקס על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון, העסקה הכי גדולה לחברת ביומד ישראלית בחמש השנים האחרונות, בוצעה לפי שווי של 438 מיליון דולר, פחות מן השווי המשוער של העסקה הנוכחית.

חברת ניאופארם עדיין לא הגישה הצעה לרכישת החברה, אך היא פרסמה לבורסה בלונדון את כוונותיה לבצע את הרכישה יחד עם המנכ"ל לשעבר של גולדשילדס, אג'יט פאטל. עדיין לא ידוע אם יהיו שותפים נוספים לרכישה.

משפחת פורר היא הבעלים של קבוצת ניאופארם, אחת הקבוצות החזקות בתחום שיווק התרופות בשוק הישראלי, ובוודאי אחת הותיקות והמבוססות ביניהן. החברה, שהוקמה כבר ב-1941, מגלגלת מחזור מכירות של מעל 1.2 מיליארד שקל בשנה. הקבוצה כוללת את ניאופארם ישראל, העוסקת בסחר ושיווק של תרופות ומוצרי צריכה, חברת אלדן, העוסקת בשיווק וסחר של ציוד רפואי וציוד בתחום מדעי החיים, פרומדיקו המתמחה בשיקותי הפצה וערך מוסף בתחום התרופות ומוצרי הצריכה. כמו כן היא מחזיקה בחברת קיור מדיקל, לה מפעל ייצור תמיסות לבתי חולים העוסק גם ייצור תרופות בכמויות קטנות לצורכי ניסויים קליניים, כקבלנית משנה עבור חברות תרופות צעירות. כך, שהפעילות של גולדשילדס, שהינה חברה המתמקדת בשיווק תרופות גנריות ושיווק תרופות ללא מרשם, אך מחזיקה גם מפעל ייצור, לא תהיה זרה לה.

דוד פורר, נשיא החברה, מנהל את קבוצה כ-25 שנה ומ-1986 מוביל אותה כמנכ"ל. הוא אחראי לביצוע רוב הרכישות של הקובצה. ככל הנראה, הרכישה הנוכחית היא חלק מכוונות החברה להתרחבות בינלאומית. עד כה לא פעלה מחוץ לישראל, אך מצב המזומן שלה ככל הנראה טוב והיא נערכת כעת לנצל הזדמנויות בעולם. על פי הודעת החברה לבורסה בלונדון, היא מתכוונת לבצע את העסקה במזומן.

אג'יט פאטל, ששימש כמנכ"ל החברה עד 2007, ועזב, על פי ההודעה, כדי להתמודד עם תביעת קרטל מחירים שהוגשה נגד החברה, בה היא ניצחה ב-2008. האפשרות כי הוא יחזור לחברה כרוכש עלתה לראשונה ביוני.