אקרו נדל"ן רכשה את הקרקע ל-39 דירות בקולנוע תל-אביב תמורת 39 מיליון שקל

הפרויקט יכלול חצר פנימית של 300 מ"ר ובריכה לדיירי המתחם ■ דירות 2.5 חדרים בשטח של כ-90 מ"ר יימכרו החל מ-1.9 מיליון שקל

קבוצות הרכישה ממשיכות לתת את הטון בשוק הנדל"ן התל אביבי. חברת אירו סאט השקעות הציבורית שבשליטת אברהם נמדר ורוני פלד מכרה כ-94% מהזכויות במקרקעין של קולנוע תל אביב ברחוב פינסקר בתל אביב לחברת אקרו נדל"ן בבעלות צחי ארבוב ואילן קפון תמורת 39 מיליון שקל.

קבוצת הרכישה של אקרו תקים במקום בניין מגורים בן 4 קומות מעל קומה שבחלקה מיועדת למסחר ומעל שתי קומות לפחות של מרתפי חניה. הפרויקט משתרע על שני דונם במרחק של 250 מטר בלבד ממגדל יוקרה בן 30 קומות שבונה כעת אירו סאט בפינת הרחובות דיזנגוף-פרישמן.

הפרויקט החדש יכלול 36 דירות מגורים בגדלים שונים שישווקו לחברי קבוצת הרכישה. בקומה העליונה ייבנו 5 פנטהאוזים בשטח של 250 מ"ר כל אחד. דירות 2.5 חדרים בשטח של כ-90 מ"ר יימכרו החל מ-1.9 מיליון שקל, דירות 4 חדרים מ-2.7 מיליון שקל והפנטהאוזים מ-6 ועד 12 מיליון שקל. לכל הדירות תהיה חניה אחת לפחות כאשר לפנטהאוזים ולדירות הגן יוצמדו לפחות 2 חניות ובסה"כ לפחות 42 חניות לפרויקט המגורים.

במרכז הפרויקט תהיה חצר פנימית של 300 מ"ר ובריכה פרטית לדיירי המתחם. אירו סאט הותירה לעצמה 200 מ"ר של נכס מסחרי בקומת הקרקע בתוספת כ-100 מ"ר מחסנים וכ-20 חניות.

כזכור בינואר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב ביטלה את התוכנית שאושרה ב-2002 לבניית מגדל מגורים בן 20 קומות במתחם קולנוע תל אביב בשל ההכרזה על העיר הלבנה כאתר מורשת עולמית.

בעקבות הביטול אושרה בנייה מרקמית בגובה של 5 עד 6 קומות, ואילו אירו סאט קיבלה אפשרות להעביר את הזכויות הנוספות שאושרו על ידי הוועדה למיקום אחר.

במסגרת העסקה, הזכויות שהועברו מהמתחם נשארו אצל אירו סאט. החברה תעביר את הזכויות שבוטלו למתחם חסן עראפה בפינת הרחובות יצחק שדה והמסגר, בו תינתן הרחבה של 11 אלף מ"ר עיקרי לתוספת קומות מ-24 ל-32 קומות. בפרויקט חסן עראפה יהיו 80% משרדים והיתרה מגורים.

אירו סאט רכשה את מתחם קולנוע תל אביב ב-2006 תמורת 8.3 מיליון דולר מחברת רב רון שבשליטת יורם גלובוס. הקולנוע נפתח באוקטובר 1957 והיה בבעלות חברת פוקס המאה ה-20. הקולנוע נסגר באמצע שנות ה-90. לדברי רוני פלד: " אחרי משא ומתן ארוך עם מספר גורמים אשר התעניינו בנכס, בחרנו למכור את קולנוע תל אביב לחברת אקרו. ההחלטה למכור נבעה מכך שאנו בוחרים למקד את כל האנרגיה והכוח בפרויקט הדגל שלנו פרישמן 46, המגדל האחרון בעיר הלבנה".

בשבוע שעבר חתמה אקרו נדל"ן על עסקת ענק נוספת הכוללת אופציה לרכישת קרקע מחברת מבני תעשיה להקמת שני מגדלי יוקרה של 34 קומות ו-224 דירות במתחם מגדלי תל אביב תמורת 205 מיליון שקל.