מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר: "הייתי צריך לקנות את הריהוט ללשכתי באיקאה"

ג'ון תאין אמר שהוא החזיר למריל את 1.2 מיליון הדולרים שהוצאו על שיפוץ הלשכה ■ דוברת של רשת חנויות איקאה, הגיבה על ההערה במסר אישי: "ג'ון, אתה מוזמן לאיקאה בכל עת"

ג'ון תאין, המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', שהואשם בבזבזנות כאשר הורה על שיפוץ לשכתו כאשר מריל הפסיד עשרות מיליארד דולרים בשנה שעברה, אמר כי היה עליו לרהט את הלשכה באיקאה.

"ריהטנו את הלשכה בסגנון שהיה נהוג במשרדי מריל, שהיה מאוד נחמד", אמר תאין בהופעה בבית הספר לעסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה ביום ה' שעבר. "זו היתה טעות, ואני מצטער שעשיתי אותה. אילו יכולתי לחזור בי, הייתי מזמין ריהוט באיקאה". דבריו התקבלו בצחוק ובמחיאות כפיים.

תאין אמר שהוא החזיר למריל את 1.2 מיליון הדולרים שהוצאו על שיפוץ הלשכה. הוא פוטר מבנק אוף אמריקה, שרכש את מריל לינץ' ב-1 בינואר השנה תמורת 29 מיליארד דולר, אחרי שהשיפוץ שהזמין נחשף. השיפוץ כלל שידה שעלתה 35 אלף דולר - "לא ארון טואלט, אלא שידת מגירות", הדגיש תאין באוזני הסטודנטים - ושולחן מקושט בעל רגל אחת ב-25 אלף דולר.

מונה אסטרה ליס, דוברת של רשת חנויות איקאה, הגיבה על ההערה במסר אישי: "ג'ון, אתה מוזמן לאיקאה בכל עת". היא הציעה להראות לו "שפע של ריהוט מגוון לבית ולמשרד" ולזכות אותו ב"ארוחה של כדורי בשר שבדיים בחינם". איקאה, שנוסדה בשבדיה ורשומה כיום בליידן בהולנד, מוכרת שידה של שלוש מגירות ב-49.99 דולר.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, פיטר את תאין לאחר שהפסדי מריל לינץ' ברבעון הרביעי של 2008 בסך 15.3 מיליארד דולר אילצו את הבנק לבקש עוד סיוע פדרלי, ועל רקע גילויים שתאין הורה להקדים תשלומי בונוסים לעובדי מריל לכמה ימים לפני השלמת המיזוג עם בנק אוף אמריקה.

תאין אמר לסטודנטים כי הוא לא הקדים את חלוקת הבונוסים, ושבנק אוף אמריקה לא צריך היה להיות מופתע מההפסדים. "כאשר פוטרתי בינואר הם אמרו 'ג'ון תאין הקדים את חלוקת הבונוסים', הם שיקרו, וזה הכניס אותם כעת לצרות כי יש מסמך שאומר שהם הסכימו לתשלום הבונוסים כבר בספטמבר 2008".