לבייב וכהן ממשיכים לעבוד: אפריקה מוכרת נכס בפלורידה

תמורת המכירה הסופית עומדת על 39 מיליון דולר ■ אפריקה צפויה לרשום בגין העסקה רווח של כ-7 מיליון דולר בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2009

על רקע הסערות הפוקדות את אפריקה ישראל , הודיעה היום (ב') החברה כי 6 חברות בנות שלה השלימו בשבוע שעבר מכירה של נכס מקרקעין במיאמי, פלורידה, הידוע בשם "Block 42" לחברה זרה הרשומה בארה"ב.

שטח הנכס עומד על כ-24,427 מ"ר ומחירו הסופי עומד על כ-39 מיליון דולר. במסגרת השלמת עסקת המכירה, קיבלה החברה הזרה מחברות הבנות הלוואה בסך כ-3.5 מיליון דולר למימון חלק מהעסקה. כבטוחה, שעבדה החברה הזרה לטובת אפריקה את זכויותיה בשני מגרשים ב-"Block 42" בשטח של כ-5,157 מ"ר.

בחודש אוגוסט דיווחה החברה כי נחתם הסכם פשרה בינה לבין החברה הזרה, במסגרתו, בין היתר, הופחת מחיר הרכישה למחיר הרכישה הסופי כאמור ממחיר ראשוני של 88.7 מיליון דולר. הסכם הפשרה נחתם לאחר שהחברה הזרה הגישה תביעה להצהרה על ביטול ההסכם מטעמי כוח עליון ואי עמידת החברות בנות באמות המידה הפיננסיות שנקבעו.

אפריקה צפויה לרשום בגין העסקה רווח של כ-7 מיליון דולר בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2009. כמו כן, בוטלה ערבותה המלאה של החברה בקשר למימון הנכס הנמכר.