סין הפכה לשוק היהלומים השני בגודלו בעולם במונחי מכירות

מנכ"ל מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן: "מכירות היהלומים בסין, שרשמו צמיחה דו-ספרתית במחצית הראשונה של השנה, ימשיכו לגדול גם במחצית השנייה, ובשנה הבאה הם עשויים להכפיל את עצמן"

סין עומדת להדיח השנה את הודו מהמקום השני ברשימת שוקי היהלומים הגדולים בעולם במונחי מכירות, הודות לכוח המשיכה הגובר של היהלומים בקרב הצרכנים הסינים. לדברי פרדי הנארד, מנכ"ל מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן, התופעה מתרחשת במקביל לירידה בביקוש ליהלומים במדינות המפותחות יותר.

הנארד מעריך כי מכירות היהלומים בסין, שרשמו צמיחה דו-ספרתית במחצית הראשונה של השנה, ימשיכו לגדול גם במחצית השנייה, ובשנה הבאה הם עשויים להכפיל את עצמן. ההכנסות ממכירת יהלומים בעולם מסתכמות ב-65 מיליארד דולר. מחצית מהסכום הזה ממכירות בארה"ב.

הביקוש הגובר ליהלומים ולתכשיטים משובצי יהלומים בסין, צפוי להפוך את סין, כולל הונג קונג, לצרכנית היהלומים השנייה בגודלה בעולם השנה. לפי הנארד, כ-12%-13% מהמכירות מתבצעות ביפן ובסין. "קצב הצמיחה יכול להיות מהיר מאוד. סין עדיין מגלה את היהלומים".

הזהב ממשיך להיות הסמל המסורתי לעושר בסין, אך היהלומים צוברים פופולריות, בייחוד בחתונות. "כשאנשים מתחתנים, הם רוצים בית, מכונית ויהלום", אמר שון ריין, מנהל צ'יינה מרקט ריסרץ' גרופ בשנחאי.

הודות לצמיחתה הכלכלית החזקה של סין, שהגיעה ל-7.9% ברבעון השני, זינק שוויים של היהלומים המלוטשים המיובאים ב-12.7% במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיע לשיא של 300 מיליון דולר. ביפן, שכלכלתה צמחה ב-0.6% באפריל-יוני, צנח הביקוש ליהלומים ב-25.6% במונחי שווי ביוני, על-פי נתונים של International Demand Exchange.

ייבוא היהלומים המלוטשים לארה"ב צנח ב-38.7% ביוני, ועקב כך העמיקה הירידה בייבוא במחצית הראשונה ל-71.6%. "בעבר כשהפעילות העסקית נחלשה בארה"ב, היא נחלשה בעולם כולו. היום המצב שונה. אנחנו רואים האטה בפעילות העסקית בארה"ב, אבל במזרח הרחוק ובהודו יש שיפור ניכר בעסקים", אמר הנארד.

ההכנסות ממכירת יהלומים בעולם - 65 מיליארד דולר.