חנן מור יתמודד במכרז השוק הסיטונאי בתל-אביב

"מלאי דירות היוקרה הפוטנציאלי בתל-אביב עלה בתוך שבוע ימים ל-3,000 יחידת דיור. מכרז השוק הסיטונאי טרף את הקלפים לשנים הקרובות" ■ "הקונים ילכו על האלטרנטיבה האיכותית והזולה עבורם"

כשבוע לאחר שלא הצליח לזכות במכרז למגדלי המגורים ושטחי המשרדים והמסחר במתחם דרום הקריה בתל אביב, מסמנת קבוצת חנן מור את היעד הבא: התמודדות במכרז השוק הסיטונאי בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין בתל אביב. תוכנית השוק הסיטונאי כוללת זכויות בנייה מאושרות לבניית כ-1,800 דירות במגדלי מגורים יחד עם יותר מ-30 אלף מ"ר למסחר, 12 אלף מ"ר משרדים, חניוני ענק, מבני ציבור ועוד.

חנן מור הודיעה כי היא תיגש למכרז כיזמית, בשיתוף עם שני גופים פיננסים ויזמיים במשק, ולא כקבוצת רכישה כפי שניגשה למכרז דרום הקריה. בשוק הסיטונאי אשר המכרז עליו צפוי להתחדש בימים הקרובים תנסה חנן מור לזכות בדירות ולשווקן ישירות לרוכשים.

חנן מור, מנכ"ל הקבוצה מסר היום כי "ההחלטה לגשת למכרז התקבלה בעקבות זיהוי הפוטנציאל העסקי העצום הגלום בפרויקט זה. הפרויקט המתוכנן יגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות בתל אביב. הייחוד של פרויקט השוק הסיטונאי הוא שהכוח יהיה בידיהם של הקונים, היצע הדירות הגדול ישקף מחירי הזדמנות לקונים שירכשו דירות בפרויקט בשנתיים הקרובות. בקבוצה ציינו כי מחירי הדירות המתוכננים במתחם ינועו סביב 2.5 מיליון שקל לדירת 5 חדרים וכ-1.8 מיליון שקל לדירת 4 חדרים".

קבוצת חנן מור התמודדה לאחרונה במכרז דרום הקריה, כיזמים על בניין אחד וכקבוצת רוכשים על שני הבניינים האחרים. החברה הגישה את ההצעה השנייה הגבוהה ביותר (אחרי הזוכה גינדי החזקות) כשהתמודדה על הבניין המזרחי בפרויקט ובשני הבניינים האחרים דורגה שלישית.

גינדי החזקות זכתה במכרז דרום הקריה להקמת 3 מגדלים הכוללים 324 דירות, בזכות הצעה בגובה 436.6 מיליון שקל בתוספת מע"מ והוצאות פיתוח. מאז הזכייה החלו מאבקים בין הזוכה ובין מארגני קבוצות הרכישה המבקשות למנוע מגינדי למכור דירות לחברי הקבוצות, ללא תיווך של המארגנים. חנן מור אמר ל"גלובס" כי "בדרום הקריה אף אחד לא ציפה כי יזם ינצח את קבוצות הרכישה, והן למעשה התחרו זו בזו. ההצעה של גינדי החזקות הייתה גבוהה בכ-70 מיליון שקל מההצעה הבאה של יזמים על שלושת המגדלים, וגם שם דובר על שלושה יזמים - שיכון ובינוי, דורון אביב ויורוקום - שהלכו ביחד על רווחיות נמוכה (ההצעה השנייה בגובהה על כל שלושת המגדלים הייתה של קבוצת הרכישה של ב.ס.ר ומגדל שהציעו 401 מיליון שקל). לכן, גינדי יאלצו לבנות בנייה זולה ביותר".

בסוף השבוע יצא כאמור שוב מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב למכרז ציבורי, אחרי שהוקפא בינואר האחרון בשל המשבר העולמי. הפעם, יאפשר המכרז להתמודד גם על חלקים מהמתחם, ותחילה בעיקר על 800 דירות בצלע הרחובות קרליבך והחשמונאים. המכרז נשלח ל-30 קבוצות ישראליות, בהן שיכון ובינוי, אי.די.בי, אשטרום, תדהר, מגדל ועוד. החברות התבקשו להודיע אם הן מעוניינות להשתתף בתהליך ולקבל פרטים נוספים עד מחר (רביעי).

בעלי הקרקע במתחם הם עיריית תל אביב, חברת תנובה ועשרות סוחרים במתחם השוק הסיטונאי לשעבר.

בתגובה אמר חנן מור כי "מלאי דירות היוקרה הפוטנציאלי בתל אביב עלה בתוך שבוע ימים ל-3,000 יחידת דיור. מכרז השוק הסיטונאי טרף את הקלפים לשנים הקרובות. הצורך של העירייה ושל תנובה ואיפקס למכור את הקרקע מיידית, יגרום לכך שהמחירים בשוק הסיטונאי לא יעלו על 4,000-5,000 דולר למ"ר".

"בגלל ההיצע שלא היה בטרם אורגנו קבוצות הרכישה לדרום הקריה, יחד עם מגדלים נסופים העמודים לצאת בפארק צמרת, במגדלי תל אביב ומתחם אסותא - הקונים ילכו על האלטרנטיבה האיכותית והזולה עבורם. היום השוק בתל אביב הוא שוק של קונים והכוח הוא בידיים שלהם. זו הזדמנות לקונים להמתין את 3-4 החודשים הקרובים ולמצוא את ההזדמנויות הגדולות".