"מכירות המחשבים האישיים עשויות לעלות במהירות השנה"

אוטליני, מנכ"ל אינטל נשמע בכנס המפתחים של החברה שורי יותר ממרבית האנליסטים ■ "ההתאוששות בשוק זה תתודלק ע"י העובדה כי לא ניתן לוותר על מחשבים - זהו מוצר שאנשים זקוקים לו לחיי היומיום"

"מכירות מחשבי ה-PC עשויות לעלות במהירות השנה" אמר הערב פול אוטליני, מנכ"ל אינטל בכנס המפתחים של אינטל, אשר נשמע הערב שורי יותר ממרבית האנליסטים. אוטנילי העריך כי מכירות המחשבים האישיים יהיו יציבות עם נטייה לעלייה קלה ביחס לשנה שעברה.

זאת, בעוד שבחברת מחקר השווקים גרטנר צופים כי תחול ירידה של כ-2% במשלוחי המחשבים האישיים בשנת 2009 לעומת 2008, מה שעשויה להיות השנה הראשונה בה נרשמת ירידה שכזו מאז שנת 2001. נציין כי הערכה זו של גארטנר הינה משופרת ביחס לתחזית מלפני מספר חודשים אז העריכה כי הירידה במכירות ב-2009 תסתכם ב-6%.

אוטליני אמר כי "ההתאוששות בשוק זה תתודלק ע"י העובדה כי לא ניתן לוותר על מחשבים, זהו מוצר שאנשים זקוקים לו לחיי היומיום". הערותיו של אוטליני הערב מסבירות את החלטתה של אינטל בחודש שעבר להעלות את תחזית המכירות לרבעון השלישי ל-9.2-8.8מיליארד דולר לעומת 8.1-8.9 מיליארד דולר בתחזית הקודמת.

מאז אפריל, אז הצהיר אוטליני כי מכירות ה-PC הגיעו לתחתית לאחר עונת החגים האומללה, הוא הפך ליותר אגרסיבי בהערכותיו, אפילו יותר מהלקוחות הגדולים של אינטל.

מניותיהן של יצרניות השבבים המובילות אינטל וAMD רשמו הערב עליות בוול סטריט.