ברייטסורס אנרג'י תייצר 960 מגוואט אנרגיה תרמו-סולארית בנוואדה

הרחיבה את שיתוף-הפעולה עם חברת קויוט ספרינגס לנד ■ האנרגיה שתיוצר מאתר קויוט ספרינגס תוכל לענות לדרישות החשמל של דרום נוואדה וכן לספק חשמל לקליפורניה

חברת ברייטסורס אנרג'י, החברה האם של ברייטסורס תעשיות הישראלית (לשעבר לוז 2), המקימה תחנות להפקת אנרגיה תרמו-סולארית, הודיעה היום (ד') כי היא הרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת קויוט ספרינגס לנד מנוואדה. בחודש מארס השנה חתמו שתי החברות על הסכם לפיו ברייטסורס אנרג'י תייצר ביחד עם קויוט ספרינג לנד למעלה מ-600 מגוואט של אנרגיה תרמו-סולארית, וכעת נקבע כי הן ייצרו למעלה מ-960 מגוואט.

מברייטסורס אנרג'י נמסר כי פרויקט קויוט ספרינגס לנד הוא אחד ממגוון אתרי הפיתוח האסטרטגיים של ברייטסורס אנרג'י בקליפורניה, נוואדה, אריזונה וניו מקסיקו. עוד נמסר כי הקמתו של פרויקט הדגל של החברה, שהוא המתקדם ביותר, והממוקם באיוונפה, צפויה להתחיל בראשית 2010 כמתוכנן. נזכיר, כי באחרונה נחתם בגינו הסכם שיתוף פעולה עם החברה ההנדסית האמריקנית הגדולה בכטל, אשר גם תיקח חלק מהותי במימון התחנות שצפויות לייצר כ-440 מגוואט.

האתר בקויוט ספרינג לנד הורחב כעת על מנת לכלול 12 מייל מרובעים באתר הגדול ביותר של קויוט ספרינגס לנד במדינת לינקולן. האתר ממוקם על שטח פרטי ליד קווי חשמל, וכחלק מאתר פיתוח רחב יותר כבר קיבל אישור של המשרד להגנת הסביבה, של הרשות לניהול המקרקעין האמריקנית ורשויות פדרליות נוספות של המדינה. האנרגיה שתיוצר מאתר קויוט ספרינגס תוכל לענות לדרישות החשמל של דרום נוואדה, וכן לספק חשמל לקליפורניה.

מדובר בבשורה חשובה לפעילות של ברייטסורס, שנזכיר כי לפני ימים ספורים נודע כי החליטה לסגת מאחת האדמות שהתכוונה להקים עליהן אדמות, במערב מדבר מוהאבי, בשל התנגדות של גופים ירוקים. בברייטסורס אומרים כי השטח ההוא, רודוול דריי לייק, הוא רק אחד מני רבים שהחברה השיגה או נמצאת בהליכי רישוי אודותם, כדי להקים בהם תחנות, וכי אין מדובר מבחינתם בנזק מהותי אלא במחווה כלפי הגופים הירוקים.

אחת מ-100 המבטיחות

ברייטסורס אנרג'י היא יצרנית אנרגיה תרמו-סולארית, והיא מהווה למעשה את זרוע הביצוע האמריקנית של חברת ברייטסורס תעשיות. זו הוקמה על חורבות חברת לוז הישראלית שבשנות ה-80 הקימה תשע תחנות תרמו-סולאריות, שמספקות עד היום כ-350 מגוואט, אך פשטה את הרגל בשל הירידה במחירי הנפט שהביאה לשינוי האקלים העסקי כלפי אנרגיה חלופית.

המייסד של שתי החברות הוא הישראלי ארנולד גולדמן, ובשדרה הניהולית של החברה המייסד, ברייטסורס תעשיות הישראלית, אנשים רבים מלוז המקורית, כולל המנכ"ל, ישראל קרויזר.

הטכנולוגיה של ברייטסורס, המכונה מגדל שמש, שונה מזו של החברה המקורית. המערכת שלה עושה שימוש באלפי מראות קטנות, המשקפות את אור השמש למגדל כוח במטרה לייצר קיטור בחום גבוה. הקיטור מועבר באמצעות צינורות לטורבינה רגילה, המייצרת חשמל.

באחרונה נודע, כי החברה מחפשת שותפים בסין ובהודו כדי להקים גם שם פרויקטים. ברייטסורס אנרג'י היא אחת מ-100 החברות שהוגדרו במבטיחות ביותר בתחום הקלינטק לשנת 2009 על-ידי קבוצת המחקר קלינטק גרופ.