7. שטרית-מדיה גרופ

בעיני רבים בענף הפרסום רות שטרית, מי שעומדת בראש שטרית מדיה-גרופ, היא נטע זר. אחת, שלמרות שנות הפעילות הרבות שלה, רבים מתקשים להבין אותה

בעלים: רות שטרית

מנכ"לית: אתי כהן

שנת יסוד: 2006 (פעילות הפרסום)

עובדים: 25

לקוחות בולטים: רבוע כחול, קבוצת אלון, FM 103, פיצה האט

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 21.6 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 41%

השנה שהייתה: בעיני רבים בענף הפרסום רות שטרית, מי שעומדת בראש שטרית מדיה גרופ, היא נטע זר. אחת, שלמרות שנות הפעילות הרבות שלה, רבים מתקשים להבין אותה. שטרית החלה את דרכה כאשת יחסי ציבור, ועם השנים הרחיבה פעילותה גם לתחום הפרסום. היא נחשבת זה שנים רבות ליד ימינו של דודי ויסמן, מבעלי ריבוע כחול. דרכם המשותפת החלה ב-1985, עת הפעיל ויסמן שלוש תחנות דלק בלבד. עם השנים התהדק הקשר, וכחלק מהעבודה המשותפת מטפל משרדה גם בתקציבי פרסום אחרים של החברות שבבעלותו, כמו דור אלון ופיצה האט. עובדה זאת הציבה אותה השנה במקום מכובד בפרמטר נאמנות הלקוחות במדד, על אף שהמשרד אינו גבוה בהרבה מהממוצע בשוק.

מאז רכש ויסמן את ריבוע כחול, הפכה שטרית לחלק ממערך הפרסום של הקבוצה, והיא מבצעת לא מעט מהקמפיינים שלה. בשלב הראשון היא טיפלה במותג מגה בעיר, אך השנה היא קיבלה לידה גם את מגה (מקאן אריקסון, החולק עימה בתקציב, קיבל את מגה בול). המשרד שלה חתום השנה על כמה מהקרבות היותר מתוקשרים שעשתה רבוע כחול, כמו השקת רשת שפע שוק, המלחמה המוצלחת שעשתה מול יש והשקת כרטיס YOU.

התקציבים שזרמו אל שיטרית, כמו גם מספר תקציבים נוספים שאינם קשורים לעסקיו של ויסמן, היו אחראיים להישג הכי מרשים שלה השנה: צמיחה אדירה של 41% בהיקף התקציבים, שהזניקה אותה למקום ה-20. רבים כמובן יתלו את הצלחת המשרד בקשר עם ויסמן, אבל לזכות שטרית ייאמר שהיא עושה מאמצים לגבות את הקשרים שלה בתוצר מקצועי. בשנה האחרונה היא עברה מיבנה לתל אביב, וניסתה לא אחת לשלב דמויות מקצועיות מענף הפרסום בתפקידי ניהול במשרדה. היות ושטרית הינה דמות בעלת טמפרמנט ודעה, החיבורים האלה לא תמיד עובדים.

עם הפנים ל-2010: האתגר הגדול של שטרית לשנה הקרובה יהיה לשמר את הישגיה השנה, להמשיך לגדול בהיקפי תקציבים, ובתקציבים נוספים שאינם קשורים לוויסמן. עבורו, גם כשהיא עושה עבודה טובה, השוק מתקשה לתת לה קרדיט. בסופו של דבר, אם היא רוצה לגדול באמת, היא תהיה חייבת לנתק את הקשר האסוציאטיבי של השוק בינה לבין ויסמן, ולהציג יכולות אמיתיות לאורך זמן, המביאות לידי ביטוי את השונות שלה מכלל השוק.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים