דו"ח המבקר: ח"כ חיים כץ דאג להסעות של עובדי תע"א להצבעה בפריימריז

החוק אוסר על שימוש בכספים, במקרקעין או במיטלטלין של גוף לשם תעמולה לפריימריז ■ לינדנשטראוס: "מדובר בתופעה פסולה שעלולה לגרום להשחתה; הפרת כללים אלה אף עלולה להגיע לידי עבירה פלילית"

פרשת ההסעות המאורגנות של עובדי התעשייה האווירית להצבעה בפריימריז של הליכוד הגיעה אל שולחן מבקר המדינה: מדו"ח מבקר המדינה המתפרסם היום (ד') עולה כי מיכה לינדנשטראוס חוקר את התנהלותו בפריימריז לליכוד של ח"כ חיים כץ (ליכוד), המשמש גם יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית.

עפ"י הדו"ח, כץ הפעיל מערך הסעות מאורגנות של עובדי התעשייה האווירית אל הקלפי במהלך שעות עבודתם ועל חשבון החברה, כדי שיצביעו עבורו ועבור מועמדים אחרים שלהם אמר לעובדים להצביע.

"מדובר בתופעה פסולה שעלולה לגרום להשחתה בשל המחוייבות הנוצרת בין המועמד, בוחריו והגוף המבוקר שאליו הם שייכים ובשל החשש לפוליטיזציה של הגופים המבוקרים", כותב לינדנשטראוס, ומדגיש כי על-פי החוק חל איסור בשימוש בכספים, במקרקעין או במיטלטלין של גוף לשם תעמולה לבחירות מקדימות, ועבירה על החוק עלולה להיחשב כתרומה אסורה מתאגיד.

"מטרת כללים אלה היא בין היתר למנוע מתן הזדמנות בלתי הוגנת למועמד אחד על פני האחרים, לשמור על שוויון בין המועמדים, על טוהר המידות ועל טוהר הבחירות", מוסיף לינדנשטראוס.

"אני רואה בחומרה רבה ניצול בלתי הוגן ומנוגד לחוק של משאבים של גוף מסוים לטובת קידום עניינים של מועמדים בעלי קשרים, מעמד או השפעה בקרב עובדי גופים הכפופים לביקורת מבקר המדינה", אומר המבקר, ומזהיר כי הפרת כללים אלה אף עלולה להגיע לידי עבירה פלילית.

לינדנשטראוס מבהיר כי אם יישנה המקרה, ייאלץ המועמד לשאת בהוצאות על-פי אומדן כספי של השימוש במתקני הגוף, שייקבע בעתיד ויתווסף להוצאותיו של המועמד. מבקר המדינה אף ממליץ כי היועץ המשפטי לממשלה יידרש לסוגיה.

טרם נמסרה תגובת כץ לידיעה.