נוסעים לנסיעת עסקים? בקרוב ה"שיטפון" בתחום המלונאות

על פי מנכ"ל ענקית המלונאות אינטרקונטיננטל הוטל'ס גרופ, התאוששות בתחום החלה ■ רואה עדויות לכך שחברות מסחריות החלו להגדיל את תקציב הנסיעות שלהן

התאוששות בנסיעות עסקים? על פי מנכ"ל ענקית המלונאות אינטרקונטיננטל הוטל'ס גרופ (סימול: IHG), אנדרו קוסלט, התשובה חיובית. עם זאת, קוסלט מדגיש כי רק בשנה הבאה יהפוך ה"טיפטוף לשיטפון" בכל הנוגע להזמנות המלונות בשוק נסיעות העסקים.

החברה שמנהל קוסלט נסחרת לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק ומנהלת מלונות, בין היתר, תחת המותגים "קראון פלאזה" ו"הולידיי אין". בבעלותה כ-620,000 חדרי מלון ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.

קוסלט רואה עדויות לכך שחברות מסחריות החלו להגדיל את תקציב הנסיעות שלהן. "זה נהדר", אמר. "ההזמנות לקבוצות נמצאות בעלייה מתמדת ומתחילות לזרום הזמנות לכנסים ואסיפות".

"המצב עדיין קשה אבל אני בטוח שאנחנו רואים את הסוף", ציין קוסלט. "לפני 6-8 חודשים היה כל כך קשה שמצחיק היה לדבר על 'סוף'".

עוד ציין כי ה"נוסע העסקי הארעי" (איש עסקים, הנוסע פחות מ-4 נסיעות עסקיות בשנה - ה.ק.) עדיין נדיר בנוף המלונאות אך הדברים ישתנו כאשר החברות יתאוששו מקיצוץ תקציב הנסיעות המאסיבי שחוו בשנת 2009.