הרבעון טרם הסתיים - אך סיטי חותך את התחזיות למכתשים

האנליסטים חוששים כי הכנסות החברה יצנחו ב-20% לעומת הרבעון השלישי אשתקד ■ "הרבעון השלישי של השנה יהיה חלש הרבה יותר מזה של השנה שעברה"

הרבעון השלישי אמנם טרם הסתיים, אך כלכלני סיטי חותכים היום (ה') התחזיות שלהם למכתשים אגן ומעריכים כי החברה תציג תוצאות חלשות ברבעון זה. "הרבעון השלישי של השנה יהיה חלש הרבה יותר מזה של השנה שעברה", מזהירים האנליסטים, תוך שהם מציינים לרעה את האזהרה ששיגרה חברת באייר (Bayer), החולשה המתמשכת במכירות קוטל העשבים גלייסופט והלחץ על המרווחים.

ברבעון השלישי של 2008 רשמה מכתשים אגן רווח נקי של 50.6 מיליון דולר על הכנסות של 640 מיליון דולר. אך הרבעון השלישי של 2009 צפוי להיראות אחרת לגמרי. בסיטי צופים כי הכנסות מכתשים יצנחו ב-20% לכ-512 מיליון דולר וכי החברה תתקשה להשיג שיעור EBITDA (רווח ללא הוצאות הריבית, המס, הפחת והאמורטיזציה) של 25%.

"באייר הדגישה לאחרונה חולשה במכירות חומרי ההדברה ברבעון השלישי", אומרים האנליסטים. "בחנו שוב את השוק כתוצאה מכך; ברור שהצלחת עונת הזריעה בדרום אמריקה בשנה שעברה לא תחזור על עצמה השנה".

הגלייסופט, קוטל העשבים שהפך לעקב האכילס של מכתשים ומתחרותיה בעולם, ימשיך להוות משקולת גם בדו"חות הרבעון השלישי. בסיטי מציינים כי "הקריסה במחירי הגלייסופט תכה במכתשים, שכן לחברה עדיין יש מלאי במחיר גבוה של המוצר". במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של כ-3% בביקוש לגלייסופט.

"המחירים יהיו קפואים ב-2010, לכל הפחות", אומרים האנליסטים. בסיטי מחזירים בהמלצת "החזק" על מכתשים במחיר יעד של 24 שקל למניה - גבוה בכ-25% ממחיר השוק. הם מאמינים במניה לטווח הארוך, אולם מדגישים כי "עלינו להיות בטוחים יותר ביכולת הרווחיות של החברה כדי להיות חיוביים יותר על המניה".

מכתשים אגן סגרה את 2008 ברווח של 219 מיליון דולר על הכנסות של 2.5 מיליארד דולר. סיטי מעריך שאת שנת 2009 תסגור מכתשים ברווח נקי של 113.7 מיליון דולר והכנסות של 2.2 מיליארד דולר, כאשר ב-2010 צפויה התאוששות והחברה תציג רווח של 136.6 מיליון דולר והכנסות של 2.3 מיליארד דולר. קפיצת המדרגה של מכתשים תגיע, להערכת סיטי, ב-2011, אז צפויה החברה להציג רווח נקי של 209.7 מיליון דולר והכנסות של 2.4 מיליון דולר.