מהנדס העיר י"ם שוקל להתפטר על רקע השינוי הארגוני בעירייה

לאחר שהצהיר על כוונותיו מנסים בעירייה לשכנע את אשכול שלא להתפטר ■ אשכול שוקל את דרכו לאור התוכנית לשינוי מבנה העירייה והאגפים העירוניים ביוזמת ראש העירייה ניר ברקת, עליה הכריזה העירייה באמצע אוגוסט

מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכול, הביע את רצונו להתפטר מעיריית ירושלים על רקע השינויים במבנה הניהולי שמתוכננים בה, כך נודע ל"גלובס".

לאחר שהצהיר על כוונותיו מנסים בעירייה לשכנע את אשכול שלא להתפטר. אשכול שוקל את דרכו לאור התוכנית לשינוי מבנה העירייה והאגפים העירוניים ביוזמת ראש העירייה ניר ברקת, עליה הכריזה העירייה באמצע אוגוסט.

השינוי יכלול פישוט המבנה הארגוני כך ש-35 האגפים ושש הרשויות יאוגדו תחת שבעה מינהלים. לפני יותר מחודש הוצגה טיוטת המבנה הניהולי החדש בפני חברי הנהלת העירייה וועד העובדים. לאחר השלמת המבנה הארגוני יחל תהליך של איוש התפקידים השונים.

לדברי גורמים בעירייה, במסגרת השינוי הארגוני מתוכנן האגף למבני ציבור לעבור מאחריות מהנדס העיר לאגף הגזברות על מנת למזגו עם אגף הנכסים ובכך ייאלץ אשכול לוותר על חלק מסמכויותיו.

במסגרת השינוי המוצע תחולק המערכת העירונית לשבעה מינהלים שיהיו כפופים למנכ"ל העירייה ויהוו אשכולות של אגפים. המינהלים יחולקו לפי: מינהל תכנון, מינהל תפעול, מינהלה לחינוך, מינהל תרבות חברה וספורט, מינהל קהילה, מינהל כספי ומינהל עירוני ומשאבי אנוש.

בטיוטה ציינה העירייה כי המבנה העירוני הקיים, שכולל כאמור 35 אגפים ושש רשויות (תעסוקה, קליטה, בריאות הציבור, פיקוח עירוני, ספורט וחנייה), הביא לכפילויות רבות ולחוסר תיאום בין האגפים השונים והקשה על התושבים לקבל שירות טוב, מקצועי ומהיר בעירייה.

ברקת ציין בחודש שעבר כי "המבנה הניהולי החדש יביא לשיפור משמעותי בשירותים לתושב, יביא לריכוז וקיצור ההליכים באגפים השונים וייצור תיאום יעיל בין המינהלים והאגפים השונים".

ראש האגף למדיניות ולתכנון אסטרטגי בעירייה, רועי פולקמן, ציין באוגוסט כי אחת ממטרות השינוי היא "לייצר ראייה ניהולית ארוכת טווח שתאפשר התעסקות בחשוב ולא רק בדחוף".

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אשכול. בדוברות העירייה סירבו להתייחס לידיעה.