אופ"א חושדת: 40 משחקים מהצ'מפיונס ליג וגביע אופ"א "נמכרו"

אירגון הכדורגל האירופי פתח בחקירה; החשד כי מדובר בעיקר במשחקים בהן היו מעורבות קבוצות קטנות ממזרח אירופה ■ "המועדונים ידעו שהם לא יגיעו רחוק במפעל שהם השתתפו בו, אז הם ניסו לפחות לעשות מזה כסף"

האם "סודרו" תוצאות של 40 משחקי צ'מפניוס ליג וגביע אופ"א בשנים האחרונות? אופ"א הודיעה אמש (ו') כי היא תפתח בחקירה בחשד כי התוצאות ב-15 משחקים בשנתיים האחרונות, ובעוד 25 משחקים שהתקיימו לפני ארבע-חמש שנים, נקבעו בדרכים לא כשרות. אירגון הכדורגל האירופי חושד כי מדובר בעיקר במשחקים מהשלבים המוקדמים של הצ'מפיונס ליג וגביע אופ"א (כיום הליגה האירופית), וכי מרבית המועדונים המעורבים בפרשה הם ממזרח אירופה.

פיטר לימאכר, ראש אגף המשמעת של אופ"א, אמר בהודעה רשמית מטעם האירגון: "כרגע, במוקד החקירה נמצאים בעיקר קבוצות מזרח אירופאיות. הן ידעו שהן לא צפויות להגיע רחוק במפעל שהן השתתפו בו, אז הן אמרו לעצמן: 'בואו לפחות נעשה מזה כסף'. מדובר כאן על מכירת משחקים לכל דבר. כולל "סידור" תוצאת המחצית ותוצאת הסיום.

"יכול להיות שייקח זמן להוכיח את הטענות ולהרשיע את הקבוצות", המשיך לימאכר את דבריו, "אבל במקומות שבהם נוכל לעבוד בשיתוף פעולה עם המשטרה, זה בהחלט אפשרי".

הסיבה למכירה? שחקנים עניים

את החשד שהמשחקים נמכרו מבססת אופ"א על נתוני סוכנויות ההימורים, שדיווחו כי דפוסי ההימורים על המשחקים התגלו כחריגים במיוחד. וויליאם גיילארד, יועצו של נשיא אופ"א מישל פלאטיני, טוען כי רוב המועדונים המעורבים בפרשה מעסיקים שחקנים המרוויחים שכר זעום, מה שאולי גרם לשחקנים להתפתות לשתף פעולה עם גורמים בעלי אינטרס.

במרץ האחרון הודיעה אופ"א על מיזם רחב שהיא התחילה להפעיל, שמטרתו למגר את השחיתות בכדורגל האירופי. במסגרת הפרויקט, הבטיח האירגון שהוא יעבוד מול 53 התאחדויות הכדורגל החברות בו, ויחד איתן יקים מערכת שתפקידה ניטור של דפוסי הימורים חריגים במיוחד, המגבירים את החשד לתוצאה לא כשרה. במסגרת המיזם, שנכנס לפעולה בתחילת העונה הנוכחית, ייבחנו סך של 29 אלף משחקים בשתי הליגות הבכירות של כל אחת מההתאחדויות החברות באופ"א.

אגב, בחודש שעבר ניתן היה לקבל רמז ראשון על כיוון החקירה העיקרי של אופ"א. האירגון הודיע על השעיית אף.קיי פובדה, לשעבר האלופה המקומית, לשמונה שנים ממפעלים אירופיים. בנוסף הוא הודיע על פתיחת חקירה כנגד שלושה מועדונים נוספים במקדוניה.

יורו 2012 מתקרב לברודקאסט